روانشناسی مثبت و مدیریت خویشتن

37 توصیه برای این که کار کردن در محیط کاری برایتان راحت تر شود! (بخش دوم)

18. ارزش خودتان را به خوبی بدانید!

از دیگر نکته های مهمی که شما باید حتما برای این که بتوانید در محیط کار عملکرد بهتری داشته باشید به آن توجه کنید این است که ارزش خودتان را به خوبی درک کنید. شما به عنوان فردی که به عنوان یک کارمند در یک محیط کاری کار می کند و می خواهد کیفیت زندگی کاری خودش را بالا ببرد باید سعی کنید تا قدر توانایی های خودتان را بدانید. شما باید به عنوان یک انسان ارزش و اهمیت زیادی را برای خودتان قایل شوید و همین موضوع می تواند باعث شود که کیفیت کارتان افزایش پیدا کند و میزان استرس شما کم شود. در صورتی که شما برای خودتان ارزش زیادی قایل نباشید احتمال این که به خودتان اجازه بدهید که در محیط کاری استرس های بیشتری داشته باشید زیادتر می شود اما در صورتی که برای چیزی که هستید و چیزی که دارید ارزش قایل شوید طرز فکر شما عوض می شود و شما فکر می کنید که نباید خودتان را برای چیزهایی که ارزش ندارند ناراحت کنید و بنابراین استرس شما در زندگی کم می شود چراکه می دانید که هیچ چیز ارزش استرس داشتن را ندارد!

 

19. سعی کنید تا به جای تمرکز کردن بر روی کمیت، به کیفیت انجام کار توجه کنید!

شما برای این که کارمند خوبی باشید و برای این که هم از محیط کاری خودتان راضی باشید و هم استرس کمتری داشته باشید و در عین حال عملکرد شما بالا برود باید سعی کنید به جای این که بر روی کمیت انجام دادن کار تمرکز کنید بیشتر تمرکز خودتان را بر روی کیفیت کاری که انجام می دهید متمرکز شوید و سعی کنید تا این کار را با بهترین کیفیت ممکن به انجام برسانید. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید کیفیت کاری خودتان را بیشتر و بیشتر کنید و در این رابطه از هیچ تلاشی دریغ نکنید. تحقیقات زیادی درباره رابطه میان کیفیت انجام کاری که توسط کارمندان در سازمان ها انجام می گیرد و میزان رضایت آن ها از محیط کار و همچنین میزان استرسی که آن ها تجربه می کنند انجام گرفته و به این نتیجه رسیده است که آن دسته از کارکنانی که کارشان را با کیفیت مناسبی انجام می دهند هم استرس کمتری نسبت به دیگر کارکنان دارند و هم این که احساس رضایت بیشتری نسبت به آن ها می کنند.

 

20. سعی کنید هر چند وقت یک بار برنامه روزانه تان را تغییر دهید!

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما باید به آن توجه کنید این است که برای این که کیفیت کاری که قرار است انجام دهید را بالاتر ببرید بهتر است هر چند وقت یک بار برنامه ریزی کاری خودتان را تغییر دهید. به عنوان مثال، در صورتی که شما هر روز یک کار را انجام می دهید و احساس می کنید که انجام دادن این کار ممکن است برای شما بسیار خسته کننده باشد و احساس می کنید که در این کار گیر افتاده اید بهتر است برای این که به کارتان تنوع بدهید برنامه ریزی خودتان را تغییر دهید و برای خودتان برنامه ریزی های جدیدی ایجاد کنید. این کار به شما کمک می کند تا رضایت بیشتری از محیط کاری بدست آورید و همچنین وقتی که این کار را انجام می دهید می توانید انتظار داشته باشید میزان استرسی را که ممکن است در محیط کاری تجربه کنید کمتر و کمتر می شود. بنابراین سعی کنید برای این که برنامه ریزی معمولی شما را ناراحت نکند هر چند وقت یک بار برنامه ریزی خودتان را تغییر دهید.

 

21. درباره روش های خوشحالتر بودن در محیط کار از اینترنت کمک بگیرید!

یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید برای این که در محیط کار خوشحالتر شوید انجام دهید این است که از اینترنت کمک بگیرید. فراموش نکنید که کمک گرفتن از اینترنت می تواند باعث شود که شما به منابع بسیار وسیعی دسترسی پیدا کنید که با خواندن این منابع و استفاده کردن از آن ها شما می توانید اطلاعات بسیار زیادی پیدا کنید و می توانید کیفیت کارتان را بهتر و بهتر کنید. تحقیقات زیادی در این رابطه انجام گرفته و محققان به این نتیجه رسیده اند که استفاده کردن از مطالبی که در اینترنت در این رابطه وجود دارد را می توان به عنوان یکی از مهم ترین و کلیدی ترین روش ها برای کارکنانی که می خواهند کیفیت زندگی سازمانی خودشان را ارتقا دهند بکار گرفت. اینترنت یکی از بهترین و معتبرترین منابع برای مطالعه روش های بالا بردن کیفیت کار و همچنین کاهش میزان استرس کاری در محیط کاری است و شما با استفاده از آن می توانید به راحتی روش هایی پیدا کنید که به شما کمک می کند تا میزان استرس خودتان را کاهش دهید. بنابراین در صورتی که بخواهید درباره روش های خوشحالتر بودن در محیط کاری مطالبی را بخوانید بهترین روش استفاده از اینتنرت است.

 

22. ترتیب قرار ملاقات هایی را با همکارانتان در محیط هایی غیر از محیط کاری بدهید!

یکی دیگر از نکته های مهم و کلیدی که شما باید به هنگام تلاش برای خوشحالتر شدن در محیط کاری به آن توجه کنید این است که با همکارانتان ترتیب قرار ملاقات هایی را بدهید. دانشمندان و روان شناسان بر این باورند که وقتی شما با فردی همکار می شوید در صورتی که سعی کنید تا با این فرد در محیطی خارج از محیط کاری دوست شوید می توانید محیط کاری را برای خودتان تبدیل به محیطی به مراتب شادتر کنید. بنابراین سعی کنید که تا جایی که می توانید در عین حال که با همکارانتان در سر کار دوست هستید با آن ها در محیط هایی خارج از محیط کاری نیز دوست شوید. این کار می تواند به شما کمک کند که رابطه بهتری با آن ها برقرارکنید و همچنین در آینده در محیط کاری احساس بسیار بهتری داشته باشید. چون در این صورت شما وقتی که سر کار می روید احساس می کنید که به دیدن یکی از دوستانتان می روید و همین موضوع می تواند به شما کمک کند تا کیفیت کاری بهتری داشته باشید!

 

23. خواب کافی داشته باشید!

یکی از اصول سلامتی داشتن خواب کافی است. در صورتی که شما بخواهید یک زندگی سالم داشته باشید باید خواب کافی داشته باشید در غیر این صورت جسم سالمی نخواهید داشت و طبیعتا زندگیتان هم سالم نخواهد بود! شما باید سعی کنید تا کاری کنید که حتما یک خواب باکیفیت داشته باشید در غیر این صورت شانستان برای این که بتوانید نه تنها در محیط کار بلکه در تمام مدت بیداری خوشحال باشید کمتر می شود. تحقیقات زیادی درباره رابطه میان میزان خواب و کیفیت خواب و میزان سلامتی روحی و جسمی افراد انجام گرفته و نتیجه های این تحقیقات نشان داده است که افرادی که به اندازه کافی در شبانه روز می خوابند می توانند نسبت به افرادی که خواب کافی ندارند کیفیت زندگی بسیار بالاتری داشته باشند. همچنین تحقیقات نشان داده است که داشتن خواب کافی ارتباط مستقیمی با کاهش میزان استرس دارد و افرادی که خواب کافی دارند نسبت به افرادی که خوب نمی خوابند در مجموع میزان استرس بسیار کمتری را تجربه می کنند. بنابراین اگر می خواهید در زندگی کاریتان شادتر باشید و اگر می خواهید ساعت های کاریتان بهتر طی شود و همچنین در صورتی که خواهان این هستید که میزان استرس کاری شما کمتر شود بهترین راه برای شما این است که خوب بخوابید.

 

24. هر روز صبح به کارهایی که قرار است در طول روز انجام دهید توجه کنید!

شما باید هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید به کارهایی فکر کنید که قرار است در طول روز انجام دهید. این کار باعث می شود که احساس اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید و همچنین وقتی که این کار را انجام می دهید می توانید انتظار داشته باشید که میزان استرس کاری شما در آن روز کمتر می شود. دانشمندان بر این عقیده هستند که در صورتی که شما در طول روز یک مدت مشخص را (به عنوان مثال 15 دقیقه) به فکر کردن به کارهایی که قرار است در طول روز انجام دهید و همچنین جمع کردن تمام افکاری که در ذهنتان وجود دارد اختصاص دهید می توانید انتظار داشته باشید که هم بازدهی کاری شما در طول این روز خیلی بالاتر می رود و هم این که می توانید تا حد بسیار زیادی از میزان استرسی را که در روزهای معمولی ممکن است داشته باشید بکاهید. بنابراین سعی کنید تا قبل از این که روزتان را آغاز کنید 15 دقیقه به کارهایی که قرار است انجام دهید توجه کنید.

 

25. سعی کنید به بهانه های مختلف به چیزهای خنده دار فکر کنید و بخندید!

یکی دیگر از روش هایی که شما با استفاده از این روش می توانید حال بهتری داشته باشید این است که سعی کنید تا با استفاده از بهانه های مختلف به چیزهای خنده دار فکر کنید و بخندید. به عنوان مثال می توانید تعدادی جوک را برای خودتان آماده کنید و هر روز تعدادی از آن ها را با افراد دیگری که همکاران و دوستان شما محسوب می شوند به اشتراک بگذارید. انجام دادن این کار می تواند تاثیر بسیار عمیقی بر روی روحیه شما داشته باشد. شما با انجام دادن این کار می توانید روحیه خودتان را تغییر دهید و می توانید باعث شوید که فکرهای منفی که به ذهنتان می آمده است را از ذهنتان بیرون کنید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که در طول روز جوک های بیشتری تعریف می کنند و موضوعات و مطالب خنده داری را با دوستانشان به اشتراک می گذارند نسبت به افرادی که این کار را انجام نمی دهند بسیار موفق تر عمل می کنند! بنابراین شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید مطالب و جوک های خنده دار تعریف کنید و خودتان و دیگران را بخندانید!

 

26. در صورتی که حیوان خانگی دارید، از مدیرتان اجازه بگیرید و این حیوان خانگی را هر چند وقت یک بار به محیط کارتان بیاورید!

یکی دیگر از روش هایی که می تواند به شما کمک کند تا کیفیت زندگی کاریتان را ارتقا دهید این است که در صورتی که یک حیوان خانگی دارید از مدیرتان اجازه بگیرید و این حیوان خانگی را هر چند وقت یک بار همراه خودتان به محیط کاری بیاورید. در صورتی که شما این حیوان خانگی را خیلی دوست داشته باشید این ار باعث می شود که برای کار کردن انگیزه بیشتری پیدا کنید. تحقیقاتی که بر روی افرادی که حیوان خانگی خودشان را دوست دارند صورت گرفته نشان داده است که آن ها از بدون در کنار این حیوان خانگی احساس لذت می کنند و وقتی که در کنار این حیوان خانگی هستند احتمال این که به مشکلاتی از قبیل استرس و مشکلات دیگر دچار شوند کمتر می شود. بنابراین در صورتی که می خواهید کیفیت زندگی کاری خودتان را بالاتر ببرید و اگر یک حیوان خانگی دارید که آن را خیلی دوست دارید در صورتی که می توانید با مدیرتان صحبت کنید و این حیوان خانگی را به همراه خودتان به محل کارتان بیاورید.

 

27. بهترین استفاده خودتان را از روزهای تعطیل بکنید!

روزهای تعطیل برای این قرار داده شده اند که افرادی که یک هفته کار می کنند بتوانند مجالی داشته باشند تا برای مدتی استراحت کنند و تجدید قوا کنند. تحقیقاتی که بر روی افرادی که روزهای تعطیلشان را می گذرانند صورت گرفته و نشان داده است افرادی که به خوبی از روزهای تعطیلشان استفاده می کنند افرادی هستند که در روزهای کاری بازدهی بیشتری دارند. بنابراین یکی از روش هایی که شما می توانید به این روش میزان بازدهی کاری خودتان را در روزهای کاری افزایش دهید این است که قدر روزهای تعطیلی را که دارید بدانید و سعی کنید تا در تمام این مدت از تعطیلاتتان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. اگر به خوبی از تعطیلاتی که دارید استفاده کنید و کارهایی انجام دهید که ذهن شما را خسته تر می کند، وقتی که دوباره سر کارتان برگشتید احساس می کنید که برای یک هفته کاری جدید آمادگی ندارید و بنابراین ممکن است دچار مشکلاتی از قبیل پایین آمدن تمرکز و مشکلاتی مانند استرس و مشکلاتی از این قبیل شوید. بنابراین سعی کنید تا از روزهای تعطیل بیشتری استفاده را بکنید.

 

28. سعی کنید تا در شغلتان خلاقیت داشته باشید!

داشتن خلاقیت در شغل نیز یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی است که می تواند منجر به بالا بردن کیفیت زندگی کاری شما به عنوان یک کارمند شود. وقتی که در شغلتان خلاقیت داشته باشید همچنین می توانید میزان استرس کاریتان را نیز کاهش دهید. بنابراین شما باید سعی کنید تا کاری کنید که در زندگی کاریتان خلاقیت داشته باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که افرادی که سعی می کنند در شغلی که دارند خلاقیت به خرج دهند افرادی هستند که احتمال این که میزان رضایت شغلی آن ها بیشتر شود افزایش پیدا می کند و علاوه بر آن این افراد میزان استرس کمتری در محل کار را تجربه می کنند. این که شما به عنوان یک کارمندی که در یک سازمان کار می کند هر روز یک کار تکراری را انجام دهید ممکن است باعث شود که شما بعد از مدتی احساس خستگی کنید و همچنین میزان استرس شما در محل کار افزایش پیدا کند و همین استرس به نوبه خودش می تواند میزان بازدهی شما در کار را کاهش دهد. بنابراین باید سعی کنید تا جایی که می توانید در کارتان خلاقیت داشته باشید.

 

29. توانایی های برقراری ارتباط را در خودتان تقویت کنید!

شما باید سعی کنید تا توانایی های برقرار کردن ارتباطات با دیگران را در خودتان تقویت کنید. تحقیقات زیادی درباره رابطه میان توانایی های برقراری ارتباطات در کارکنان و میزان رضایت آن ها از زندگی کاری و همچنین میزان استرس آن ها انجام گرفته و نشان داده است که آن دسته از کارکنانی که دارای توانایی های بالایی برای برقرار کردن ارتباطات با دیگران هستند کارکنانی هستند که هم میزان استرس کاری آن ها کمتر است و هم این که احتمال این که میزان رضایتشان از زندگی کاریشان بیشتر باشد بالاتر می رود. بنابراین باید سعی کنید تا میزان مهارت های اجتماعی خودتان و توانایی هایتان برای برقرار کردن ارتباط با دیگران را بالاتر ببرید. این کار می تواند به شما کمک کند تا در محیط کاری بهتر عمل کنید و همچنین وقتی که توانایی های بهتری برای برقراری ارتباط با دیگران داشته باشید می توانید انتظار داشته باشید که استرس و فشار عصبی و روانی که در محیط کار بر روی شما می آید کمتر شود. بنابراین سعی کنید که توانایی های ارتباطی خودتان با دیگران را بهتر کنید.

 

30. سعی کنید اطلاعات خودتان در زمینه کاریتان را افزایش دهید!

یکی دیگر از شیوه هایی که شما می توانید برای این که کیفیت زندگی کاری خودتان را افزایش دهید باید از این شیوه استفاده کنید این است که سعی کنید تا اطلاعات خودتان را در زمینه کاری که انجام می دهید افزایش دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که افرادی که به این شیوه کار می کنند می توانند انتظار داشته باشند که کیفیت زندگی کاریشان بهتر می شود. این افراد همچنین به پشتوانه همین اطلاعاتی که در این زمینه پیدا کرده اند می توانند انتظار داشته باشند که میزان استرس کاریشان کمتر شود! بنابراین در صورتی که شما بتوانید اطلاعات کاریتان را در زمینه کاریتان افزایش دهید می توانید با یک تیر چند نشان بزنید و در عین حال که به خودتان کمک می کنید تا عملکرد کاری بهتری داشته باشید (در عین حال که به دلیل همین اطلاعات زیادی که در زمینه کاریتان دارید می توانید بهتر کار کنید و در نتیجه بازدهی کاری بهتری داشته باشید) می توانید انتظار داشته باشید که به دلیل همین توانایی های جدیدی که پیدا می کنید میزان استرسی که معمولا کارکنان در محیط کار تجربه می کنند برای شما کمتر می شود.

 

31. با مدیرتان صحبت کنید و برای خودتان یک برنامه قابل انعطاف تری برنامه ریزی کنید!

از دیگر نکته های مهمی که شما باید به هنگام تلاش کردن برای بهتر کردن کیفیت زندگی کاری و بالا بردن میزان بازدهی کاریتان باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا با مدیرتان صحبت کنید و برای خودتان یک برنامه کاری با انعطاف بیشتری طرح ریزی کنید. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید به برنامه ریزی خودتان انعطاف بدهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که آن دسته از کارکنانی که دارای برنامه های کاری با انعطاف بیشتری هستند نسبت به کارکنانی که دارای برنامه ریزی های با انعطاف کمتری هستند بسیار بهتر عمل می کنند. همچنین تحقیقات نشان داده است که میزان استرس کاری این دسته از افراد از افرادی که برنامه ریزی های کاریشان انعطاف کمتری دارد بسیار کمتر است. بنابراین در صورتی که امکانش را دارید با مدیرتان صحبت کنید و سعی کنید تا برنامه ریزی هایی با انعطاف بیشتر را برای خودتان طرح ریزی کنید و سعی کنید تا با این روش هم رضایت از زندگیتان را بیشتر کنید و هم استرستان را کاهش دهید.

 

32. از زمان های استراحت در روزهای کاری بیشتری استفاده را بکنید!

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما باید به عنوان یک کارمندی که در جهت بهتر کردن کیفیت کاریش تلاش می کند به آن توجه کنید این است که از زمان هایی که در طول روز کاری به استراحت اختصاص داده شده است بیشتری استفاده را بکنید. این زمان ها را در حقیقت می توان به صورت فرصت هایی طلایی درنظر گرفت که شما با استفاده از این فرصت ها می توانید کیفیت زندگی سازمانی خودتان را بهتر کنید. در صورتی که شما یاد بگیرید که چگونه بهتری بهره ممکن را از این زمان های بیکاری ببرید می توانید در زمان هایی که قرار است کار کنید بازدهی بالاتری داشته باشید. بنابراین باید سعی کنید که تا جایی که می توانید بیشتری استفاده را از این ساعت ها ببرید و سعی کنید تا از این ساعت ها استفاده کنید تا هم از نظر جسمی و روحی برای ساعت های بعدی آماده تر شوید و هم این که سعی کنید تا خستگی های ناشی از کار را از جسم و از روحتان بیرون کنید. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از این ساعت ها یکی از بهترین شیوه ها برای بالا بردن کیفیت کاری کارکنان می باشد.

 

33. از مرخصی های کاری بهترین استفاده را بکنید!

یکی دیگر از روش هایی که شما به این روش می توانید کاری کنید که کیفیت کارتان در ساعت هایی که کار می کنید زیاد شود این است که از مرخصی هایی که در زمان کار به شما داده می شود بهتری استفاده را بکنید. شما هر کاری که داشته باشید می توانید از مرخصی استفاده کنید و بنابراین در صورتی که بخواهید می توانید بهترین استفاده ها را از این مرخصی های کاری بکنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که افرادی که در ساعت های کاری بهترین استفاده را از وقت خودشان می کنند افرادی هستند که در زمان لازم از رفتن به مرخصی ها و کارهایی از این قبیل نیز استفاده می کنند. بنابراین رفتن به مرخصی به زمان خودش و استفاده کردن از زمانی که شما در مرخصی قرار دارید می تواند به شما کمک کند تا زندگی کاری باکیفیت تر و بهتری را داشته باشید. شما همچنین می توانید از این زمان های مرخصی استفاده کنید تا توانایی های خودتان را برای ساعت هایی که کار می کنید افزایش دهید و به این روش می توانید میزان استرس ناشی از ساعت های کاری را کمتر کنید.

 

34. در روزهای تعطیل به مسافرت بروید!

مسافرت کردن و رفتن به مسافرت نیز یکی دیگر از روش هایی است که می تواند به شما کمک کند تا برای کار کردن ذهن آماده تری داشته باشید. در صورتی که چند روز پشت سر هم تعطیل بودید، می توانید برای خودتان یک برنامه مسافرتی ایجاد کنید و به مسافرت بروید. این کار می تواند به شما کمک کند روحیه بهتری برای روزهایی که کار می کنید داشته باشید. وقتی که شما برای مدت کوتاهی به مسافرت می روید وقتی که برگشتید میزان توانایی ها و آمادگی های ذهنتان نسبت به زمانی که به مسافرت نرفته بودید خیلی متفاوت می شود و ذهنتان برای این که یک هفته کاری جدید را شروع کنید آماده تر می شود. بنابراین باید سعی کنید که در اولین فرصتی که می توانید به مسافرت بروید و سعی کنید تا این کار را هر وقت که توانستید انجام دهید و به این شیوه به سلامتی جسم و روحتان کمک کنید و همچنین به این روش خودتان را برای شروع کردن یک هفته کاری جدید آماده تر کنید.

 

35. آخر هفته ها سعی کنید مهارت های جدید یاد بگیرید!

یکی از روش هایی که می تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید این است که سعی کنید تا مهارت های جدید یاد بگیرید. این کار می تواند به شما کمک کند که دیدگاهی که نسبت به خودتان دارید را تغییر دهید و همین تغییر دیدگاه می تواند به شما کمک کند تا با روحیه قوی تری به سر کار بروید. ممکن است در نگاه اول به نظر بیاید که یاد گرفتن مهارت های جدیدی که هیچ ارتباطی با کار شما ندارند به نظر کاری بیهوده می آید و تاثیری بر روی کیفیت کاری شما و یا بر روی کاهش دادن میزان استرس و فشار کاری ندارد ولی حقیقت این است که در صورتی که شما در زمان های بیکاری و آخر هفته ها و روزهای تعطیل سعی کنید تا مهارت های جدیدی یاد بگیرید می توانید انتظار داشته باشید که یاد گرفتن همین مهارت ها باعث شود که میزان اعتماد به نفس شما افزایش پیدا کند و همین افزایش میزان اعتماد به نفس می تواند به شما کمک کند تا در محیط کاری عملکرد بهتری داشته باشید.

 

36. در صورتی که می توانید سعی کنید در کارتان ارتقا پیدا کنید!

یکی دیگر از نکته هایی که به هنگام فکر کردن به داشتن یک زندگی کاری بهتر و بالاتر بردن کیفیت زندگی کاری باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا در کارتان ارتقا پیدا کنید. این موضوع می تواند از دو جنبه برای شما سودمند باشد: جنبه اول این است که وقتی که در کارتان ارتقا پیدا کنید اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید و همین اعتماد به نفس بیشتر هم باعث کمتر شدن میزان استرس شما در کار و هم باعث بالاتر رفتن میزان کیفیت کار شما می شود. جنبه دوم هم این است که وقتی در کارتان ارتقا پیدا می کنید می توانید انتظار داشته باشید که میزان رضایت شما بیشتر می شود چون از این که رتبه تان بالاتر رفته است خوشحال هستید و همین افزایش میزان رضایت باعث می شود که هم عملکرد بهتری در موقعیت شغلی جدیدتان داشته باشید و هم این که به دلیل همین میزان رضایتی که دارید میزان استرس و فشار کاری  که در شغل سابقتان تجربه می کرده اید را دیگر تجربه نکنید. بنابراین سعی کنید تا جایی که می توانید برای این که در شغلتان به مراحل بالاتری برسید تلاش کنید.

 

37. اگر هیچ کدام از ترفندهای بالا کارساز نبود و اگر احساس کردید که شدیدا از شغلتان ناراضی هستید، آن را عوض کنید!

در صورتی که هیچ کدام از 36 ترفند بالا برای شما کارساز نبود و در صورتی که احساس کردید که علاوه بر این که هیچ کاری نمی توانید بکنید از شغلی که دارید نیز راضی نیستید؛ در این صورت بهترین روش برای شما این است که تلاش کنید تا شغلتان را عوض کنید! چون در صورتی که شما این توانایی را نداشته باشید که شرایط کاری را آن طور که می خواهید تغییر دهید و همچنین احساس می کنید کاری که انجام می دهید به صورتی است که شما برای انجام دادن آن باید رنج زیادی را متحمل شوید این کار بهترین کاری است که می توانید انجام دهید! روان شناسان بر این باورند که افرادی که در چنین شرایطی قرار می گیرند (که البته تعداد آن ها نسبت به تعداد کارمندان دیگر بسیار بسیار محدود است) چاره ای ندارند جز این که تمام تلاششان را بکنند که شغلشان را تغییر دهند چون در آن صورت می توانند انتظار داشته باشند که شاید بعد از تغییر دادن شغلشان موقعیت های جدیدی برایشان ایجاد شود و به رضایت شغلی برسند!

[ بازدید : 56 ]

[ سه شنبه 28 بهمن 1399 ] [ 10:46 ] [ منوچهر ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]