روانشناسی مثبت و مدیریت خویشتن

51 توصیه برای این که به افرادی که برای اولین بار با شما آشنا می شوند دیدگاه بهتری از خودتان بدهید! 1

در صورتی که شما می خواهید با دیگران یک رابطه دوستانه آغاز کنید باید سعی کنید تا به اصول این کار توجه کنید. در صورتی که شما برای اولین بار به یک قرار ملاقات با یک نفر دیگر می روید و می خواهید برای اولین بار با این فرد دوست شوید باید سعی کنید تا خودتان را به شیوه ای به آن ها معرفی کنید که آن ها درک درستی از شما پیدا کنند. شما باید سعی کنید تا نکته های بسیار مهم و هیجان انگیزی که در رابطه با شما وجود دارد را برای این افراد بیان کنید.

یکی از مهم ترین بخش های این کار این است که شما به خوبی بدانید که چه چیزهایی از خودتان را با این افراد به اشتراک بگذارید. این کار به شما کمک می کند تا خودتان را هوشمندانه تر و بهتر معرفی کنید. البته شما باید به این نکته توجه داشته باشید که این کار می تواند کار دشواری برای شما باشد ولی در صورتی که تمام تلاشتان را بکنید می توانید نتیجه مناسبی از آن بگیرید.

شما برای این که خودتان را به خوبی به این افراد معرفی کنید باید سعی کنید تا بخشی از حقیقت های جالبی را در رابطه با خودتان به این افراد بگویید. اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه می خواهید این کار را انجام دهید؟ به عبارت دیگر چگونه و از آن مهم تر چه حقیقت هایی را در رابطه با خودتان به این افراد بگویید؟

شما به احتمال زیاد زمان زیادی را به فکر کردن درباره این که شما چه علایقی دارید و یا این که چه ویژگی هایی دارید نگذرانده اید. این در صورتی است که برای این که بخواهید خودتان را برای اولین بار به فرد دیگری معرفی کنید فکر کردن به این موضوع باید برای شما تبدیل به یک اولویت شود. شما باید سعی کنید تا به فکر کردن به خودتان و این که به چه چیزهایی علاقه دارید و دوست دارید تا چه کارهایی انجام دهید عادت کنیدو سعی کنید تا به این کار زمان مناسبی را اختصاص دهید.

وقتی که می خواهید فرد جدیدی را بشناسید اولین چیزی که به ذهنتان می رسد چیست؟ در ابتدا به این موضوع فکر می کنید که این فرد مورد نظر چه ویژگی هایی دارد و یا این که به چه چیزهایی علاقه دارد. شما باید همین کار را هم با خودتان انجام دهید. برای این که بتوانید این پارامترها را در خودتان مشخص کنید چند توصیه به شما داده می شود که به قرار زیرند:

اول: سعی کنید تا درباره دورانی که کودک بوده اید فکر کنید و بررسی کنید که چه ویژگی هایی در آن دوران داشته اید و این که در آن دوران به چه چیزهایی از همه بیشتر علاقه داشته اید و حتی این که خصوصیاتی که در آن دوران بیشتر دوست داشتید داشته باشید چه خصوصیاتی بوده اند و حتی به این فکر کنید که در دورانی که کودک بوده اید برای شما چه اتفاقاتی افتاده است که مسیر زندگیتان را تغییر دهید و یا این که بهترین خاطراتی که از آن دوران دارید چیست؟

دوم: به خانواده خودتان فکر کنید. به این فکر کنید که در زمانی که در این خانواده بزرگ می شدید چه اتفاقاتی برای شما افتاده است و یا این که خانواده شما دارای چه مشخصاتی بوده اند و یا مواردی از این قبیل. همچنین به این موضوع فکر کنید که آیا در رابطه با خانواده ای که در آن بزرگ شده اید داستان جالبی به ذهنتان می آید یا خیر؟

سوم: به توانایی ها استعدادهایی که دارید فکر کنید. بررسی کنید که شما در حال حاضر دارای چه استعدادها و توانایی هایی هستید و سعی کنید مشخص کنید که فکر می کنید از میان این استعدادها و توانایی هایی که دارید افرادی که قرار است برای اولین بار با شما آشنا شوند فکر می کنند که کدامیک از این استعدادها و توانایی ها از همه بیشتر به نفعشان می باشد؟

چهارم: به مکان هایی که در گذشته به آن ها رفته اید فکر کنید. بررسی کنید که کدام مسافرت هایی که داشته اید از همه بیشتر برای شما جذاب بوده است و سعی کنید تا بر این اساس برای خودتان مشخص کنید که از کدامیک از این سفرهایی که رفته اید بهترین خاطرات را دارید.

پنجم: بررسی کنید که چه کتاب هایی که خوانده اید و یا چه فیلم هایی که دیده اید از همه بیشتر بر روی شما تاثیر گذاشته است. همچنین به این مضووع فکر کنید که کدامیک از فیلم هایی که دیده اید و یا کدامیک از کتاب هایی که خوانده اید برای شما از همه بیشتر مهم و تاثیرگذار بوده اند و سعی کنید تا بر این اساس علاقه های مخصوص خودتان به فیلم ها و کتاب ها را مشخص کنید. این کار باعث می شود که شما می توانید شانس بیشتری برای موفقیت در پیدا کردن علاقه های خودتان و در نتیجه در بیشتر شناختن خودتان داشته باشید.

ششم: برسی کنید که شما از گذشته تا کنون چه شغل هایی داشته اید و این که از میان این شغل ها آن که از همه بر روی شما بیشتر اثر داشته کدامیک بوده است. این کار باعث می شود که شما می توانید دیدگاه بهتری را نسبت به شغل هایی که دوست داشته اید و دوست دارید داشته باشید.

در صورتی که فکر می کنید در رابطه با هرکدام از این موارد بالا مشکل دارید باید تمام تلاشتان را بکنید تا موضوع را دوباره و دوباره بررسی کنید تا بهتر آن را درک کنید.

هنگامی که توانستید به این سوالاتی که در بالا مطرح شده است پاسخ دهید وقت آن رسیده که به 51 توصیه ما در این زمینه توجه کنید. شما بعد از این که به سوالاتی که در بالا مطرح شده بود پاسخ دادید با توجه کردن به این 51 سوال یک مکالمه دوستانه را با دیگران شروع کنید که منجر به این شود که آن ها درک بهتری از شما پیدا کنند! در ادامه به این 51 مورد اشاره می کنیم:

 

1. درباره عادت های مورد علاقه خودتان با آن ها حرف بزنید!

یکی از کارهایی که شما می توانید انجام دهید تا توجه افرادی را که برای اولین بار با شما آشنا شده اند به خودتان جلب کنید این است که سعی کنید تا درباره عادت هایی که دارید و کارهایی که از انجام دادن آن لذت می برید با آن ها حرف بزنید. این کار می تواند باعق شود که آن ها بهتر شما را بشناسند چون همان طور که می دانید یکی از روش هایی که می توان با استفاده از آن دیگران را شناخت این است که به کارهایی که این دیگران از انجام دادن آن لذت می برند توجه کرد. به عنوان مثال افرادی که از ورزش کردن لذت فراوان می برند با افرادی که از خوابیدن لذت می برند و یا حتی با افرادی که از انجام کارهای منفی و ناسالم مانند سیگار کشیدن لذت می برند متفاوت هستند و همچنین شخصیت این افراد نیز با هم متفاوت است. بنابراین چه کاری که می خواهید برای دیگران تعریف کنید کاری است که برای شما به عنوان یک عادت درآمده است و چه کاری است که صرفا از انجام دادن آن لذت می برید و برایتان یک عادت نیست؛ می توانید آن را به دیگران بگویید و سعی کنید تا این موضوع را به این صورت بیان کنید که: "یکی از کارهایی که من از انجام دادن آن لذت می برم این است که....."

اطلاعاتی که شما به این شکل به دیگران می دهید می تواند به عنوان اطلاعات سودمند و کاربردی برای آن ها مورد استفاده قرار بگیرد و می تواند به آن ها کمک کند تا از شما درک بهتری پیدا کنند.


2. درباره کتابی که می خوانید و یا مطلبی که مطالعه می کنید به آن ها بگویید!

روش دیگر برای این که بتوانید به آن ها نشان دهید که شخصیت شما چه ابعادی دارد این است که درباره کتابی که آن را مطالعه می کنید و یا درباره مطالبی که می خوانید به آن ها چیزهایی بگویید. به عنوان مثال، بسیاری از افراد هستند که علاقه زیادی به خواندن کتاب دارند و دوست دارند تا کتاب هایی را در زمینه های مختلف بخوانند. در صورتی که شما هم از این افراد هستید می توانید به راحتی این موضوع را به دیگران بیان کنید و به آن ها بگویید که درباره چه چیزهایی می خوانید. همچنین در صورتی که شما اهل خواندن کتاب نیستید می توانید درباره مطالبی با آن ها صحبت کنید که به تازگی خوانده اید. به عنوان مثال می توانید به آن ها بگویید که در حال حاضر در حال خواندن مطلبی درباره یک موضوع مشخص هستم که حتما لازم نیست این مطلب کتاب باشد.

همچنین ممکن است شما صرفا فردی باشید که کتاب نمی خواند اما به دنبال یاد گرفتن مطالب جدید است. در چنین صورتی نیز می توانید به آن ها بگویید که در حال حاضر در حال خواندن مطلبی درباره موضوع مشخصتان هستید. همچنین حتی در صورتی که شما مطلب مورد نظر را هم نمی خوانید اما صرفا به آن علاقه دارید می توانید این موضوع را با آن ها در میان بگذارید. مثلا می توانید به آن ها بگویید که نسبت به یک مطلبی علاقه دارید ولی قرار است در آینده کتاب خواندن درباره آن موضوع را شروع کنید. به عنوان مثال در صورتی که شما نسبت به علم ستاره شناسی علاقه دارید می توانید به آن ها بگویید که قرار است در این رابطه مطلبی بخوانم. می توانید جمله تان را به این شکل شروع کنید که : "هم اکنون در حال خواندن مطلبی درباره.... هستم"


3. به آن ها بگویید اگر قرار باشد یک توانایی غیر عادی داشته باشید این توانایی چه خواهد بود؟

یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید انجام دهید که باعث شود دیگران شما را بشناسند این است که به آن ها بگویید در صورتی که یک توانایی غیر عادی داشته باشید این توانایی چه خواهد بود. تحقیقات نشان داده است که صحبت کردن در رابطه با توانایی های غیرعادی که شما ممکن است داشته باشید می تواند تاثیر زیادی بر روی زندگی شما داشته باشد و حتی ممکن است ابعث شود که رابطه ای که شما با دیگران برقرار می کنید بسیار بهتر و باکیفیت تر شود. تحقیقات همچنین نشان داده است افرادی که در رابطه با توانایی های غیر عادیشان با دیگران صحبت می کنند افرادی هستند که در بدست اوردن احساس علاقه این دیگران بسیار بهتر عمل می کنند. بنابراین در صورتی که شما سعی کنید تا در رابطه با توانایی های غیر عادی که دوست دارید داشته باشید با دیگران صحبت کنید شانستان برای این که بتوانید توجه آن ها را به خودتان جلب کنید و برای این که در نهایت بتوانید خودتان را بهتر به آن ها نشان دهید بیشتر می شود. به عنوان مثال می توانید به آن ها بگویید که از میان دو توانایی نامیرا بودن و این که بتوانید در هر لحظه هر جایی که اراده می کنید باشید کدام را انتخاب می کنید و برای انتخابتان هم توضیح دهید (به عنوان مثال در صورتی که در مثال بالا گزینه دوم را انتخاب کردید توضیح دهید و مثلا بگویید که نامیرا بودن شما در صورتی می تواند انتخاب شما باشد که دیگران و افرادی هم که در کنار شما هستند مانند شما نامیرا شوند در غیر این صورت گزینه دوم را انتخاب می کنید چون وقتی که شما نامیرا شوید و آن ها همه بمیرند مجبور می شوید شاهد مرگ عزیزانتان باشید)


4. مهم ترین و مثبت ترین ویژگی خودتان را بیان کنید!

شما برای این که بتوانید خودتان را به خوبی به دیگران بشناسانید باید سعی کنید تا مهم ترین و مثبت ترین ویژگی خودتان را به خوبی بیان کنید. تحقیقات نشان داده است که این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت در داشتن یک رابطه موفق و طولانی مدت و موثر با دیگران داشته باشید و شما به این روش می توانید اعتماد دیگران را نسبت به خودتان بهتر جلب کنید. شما باید سعی کنید تا درباره توانایی های خودتان و نکته های مثبت خودتان و ویژگی هایی که فکر می کنید بهترین ویژگی های شما هستند مطالبی را برای دیگران ارایه کنید و در میان آن ها به بهترین ویژگی که فکر می کنید دارید اشاره کنید. این کار باعث می شود که دیگران این ویژگی مثبت شما را به خوی درک کنند. در حقیقت شما اگر به ویژگی که از همه ویژگی هایتان بیشتر به آن افتخار می کنید توجه کنید و سعی کنید تا به خوبی و درستی برای دیگران اعتراف کنید که این ویژگی شما چیست می توانید در داشتن یک رابطه موفق با دیگران بهتر عمل کنید. شما باید سعی کنید تا این ویژگی را بدون این که کوچکترین احساس خجالتی در این زمینه داشته باشید برای دیگران اعتراف کنید و سپس سعی کنید تا به آن ها بگویید که نسبت به این مهارت و یا توانایی تا چه اندازه مهارت دارید. (و یا در صورتی که این ویژگی شما یک صفت انسانی است شدت وجود این صفت در شما چقدر است). همچنین در صورتی که این ویژگی یک توانایی و مهارت است می توانید به آن ها بگویید که آیا این ویژگی به صورت ذاتی در شما بوده است و یا این که این ویژگی را خودتان با تمرین کردن و تکرار کردن بدست آورده اید.


5. در صورتی که فردی وجود دارد که شما از این فرد خوشتان می آید حتما آن را بیان کنید!

در صورتی که فکر می کنید در زندگی شما انسانی وجود دارد که شما نسبت به این انسان احساس علاقه می کنید و فکر می کنید که این انسان را دوست دارید باید سعی کنید تا حتما این علاقه خودتان را به زبان بیاورید. این کار باعث می شود که شما شانس بیشتری برای داشتن یک رابطه صمیمانه تر و موفق تر با دیگران خواهید داشت. تحقیقات نشان داده است که وقتی که شما به دیگران می گویید که نسبت به یک فرد دیگر احساس علاقه دارید یک انرژی مثبت را هم در خودتان و هم در آن ها ایجاد می کند که باعث می شود شانس بیشتری برای موفقیت در یک رابطه داشته باشید. تحقیقات همچنین نشان داده است افرادی که می توانند علاقه خودشان به یک فرد دیگر را در اولین جلسات آشناییشان با افرادی به آن ها ابراز کنند افرادی هستند که احتمال بیشتری وجود دارد که دوستی های پایدارتر با این افرا داشته باشند. البته فردی که شما قرار است علاقه خودتان را نسبت به او ابراز کنید به هیچ عنوان نیازی نیست که یک سلبریتی و یا یک فردی باشد که تمام انسان های جهان و یا بخشی از آن ها شناختی نسبت به او دارند. بلکه این فرد می تواند یک فرد کاملا معمولی باشد که افرادی که شما قرار است این حرف را به آن ها بگویید ممکن است حتی هیچ شناختی نسبت به این فرد نداشته باشند ولی در چنین حالتی نیز باز هم همان اثر را بر روی این فرد خواهد داشت.


6. بگویید "چیزی که من بدون آن نمی توانم زندگی کنم..... است!"

از دیگر توصیه هایی که برای بهتر شناساندن خودتان نسبت به دیگران می شود این است که بگویید چیزی که من اصلا نمی توانم بدون آن زندگی کنم چه چیزی است؟ این چیز می تواند یکی از عادت هایی باشد که شما کرده اید و یا کاری است که شما می کنید و یا حتی ممکن است این چیز وجود یک فرد دیگری است که در کنار شماست. به عنوان مثال، ممکن است شما شدیدا به مسابقات ورزشی علاقه مند باشید. بنابراین می توانید به راحتی بگویید من بدون مسابقات ورزشی نمی توانم زندگی کنم. من حتما باید این مسابقات را از طریق تلویزیون و یا از هر طریق دیگری دنبال کنم. همچنین این کار را باید حتما در زمانی انجام بدهم که این مسابقات ورزشی در حال اجرا است (یعنی حتما باید این مسابقات را به صورت زنده ببینم!) در صورتی که 3 دقیقه از زمان مسابقه بگذرد دیگر به درد من نمی خورد! و یا می توانید درباره این که فردی که خیلی به آن علاقه دارید دیگر در کنار شما نباشد صحبت کنید. به عنوان مثال می توانید بگویید من نمی توانم بدون حضور همسرم زندگی کنم. در صورتی که این فرد در کنار من نباشد به هیچ عنوان نمی توانم به زندگیم ادامه دهم. این کار می تواند باعث شود که رابطه صمیمانه و دوستانه بهتر و بیشتری میان شما و این افراد شکل می گیرد. رابطه ای که به شما کمک می کند تا زندگی بهتری را تجربه کنید. تحقیقات نشان داده است افرادی که به این شکل درباره چیزهایی که نمی توانند بدون آن ها زندگی کنند صحبت کنند افرادی هستند که در زندگیشان در برقرار کردن رابطه با افراد موفق تر می شوند و این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا رابطه خودتان را بهتر مدیریت کنید!


7. به آن ها بگویید که به چه شغلی علاقه مند هستید!

صحبت کردن درباره این که چه کاری را از همه بیشتر دوست دارید می تواند عاملی باشد برای این که شما بتوانید با این افراد رابطه صمیمانه تری برقرار کنید. تحقیقات نشان داده است که اگر به این افراد بگویید که به چه شغلی از همه شغل ها بیشتر علاقه دارید می توانید با آن ها رابطه بهترین برقرار کنید. به آن ها بگویید که بیشتر دوست دارید تا از چه راهی پول درآورید. به عنوان مثال در صورتی که در یک زمینه مخصوص توانایی دارید به آن ها بگویید که چه توانایی هایی دارید و سپس سعی کنید تا به آن ها نشان دهید که با استفاده از این توانایی ها می توانید چه کارهایی انجام دهید برای این که موفق تر شوید. سپس سعی کنید تا با استفاده از قدرت بیانی که دارید به آن ها نشان دهید که با استفاده از این کارهایی که می توانید انجام دهید چگونه می توانید مسیر موفقیت را طی کنید. تحقیقات نشان داده است افرادی که درباره کارهایی که می توانند بکنند که آن ها را به موفقیت می رساند با دیگران صحبت می کنند افرادی هستند که شانس بیشتری برای داشتن رابطه سالم تر با دیگران دارند. بنابراین یکی از روش هایی که شما می توانید با استفاده از آن به دیگران ثابت کنید که می توانید توانایی های بیشتری داشته باشید این است که به آن ها بگویید که چه کار را از همه کارها بیشتر دوست دارید انجام دهید برای این که شما را به موفقیت برساند. این کار همچنین می تواند باعث شود که شما با این افراد رابطه صمیمانه تر و بهتری برقرار کنید و به شما کمک می کند تا موفق تر زندگی کنید.

8. به آن ها بگویید که افرادی که شما با آن ها بزرگ شدید چه تاثیری بر روی شما داشتند؟


یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای این که رابطه بهتری با دیگران داشته باشید انجام دهید این است که به آن ها بگویید که افرادی که شما با آن ها بزرگ شده اید چه تاثیری بر روی شما گذاشته اند. این افراد می توانند بردار و یا خواهر شما و یا پدر و مادر شما باشند. به عنوان مثال در صورتی که مادر شما در زندگی شما اثرات زیادی داشته است و در صورتی که بسیاری از نکته ها را از مادر خودتان یاد گرفته اید می توانید این موضوع را به عنوان بخشی از پروسه معرفی کردن خودتان به دیگران بگویید. شما می توانید به آن ها بگویید که مادرتان بر روی شما چه تاثیری داشته است. به عنوان مثال در صورتی که مادر شما شما را تشویق کرده که به یک رشته مخصوص علاقه مند شوید تا بعدا وقتی که بزرگ شدید در آن رشته تحصیل کنید باید سعی کنید تا به دیگرانی که قرار است با آن ها رابطه برقرار کنید بگویید که مادرتان بر روی زندگی شما چه تاثیری داشته است و به آن ها بگویید که به این دلیل بوده است که شما در این رشته تحصیل می کنید. این کار می تواند باعث شود که شانس شما برای این که رابطه بهتری با دیگران داشته باشید بهتر و باکیفیت تر شود. تحقیقات نشان داده است که انجام دادن این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا دیدگاه بهتری نسبت به خودتان به دیگران ارایه دهید و همچنین می توانید این شانس را داشته باشید که اثرات ماندگارتری را بر روی این افراد بگذارید. تحقیقات نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند باعث شود که دیگران نسبت به شما احساس اعتماد بیشتری پیدا کند.


9. در صورتی که در زندگیتان دوست دارید تا یا یک فرد دیدار کنید نام این فرد را به افرادی که قرار است با آن ها آشنا شوید بگویید!

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که شما به عنوان فردی که قرار است رابطه صمیمانه ای را با دیگران برقرار کنید باید به آن توجه کنید این است که در صورتی که در زندگیتان دوست دارید تا با یک فردی دیدا کنید نام او را به افرادی که قرار است با آن ها رابطه آغاز کنید بگویید. تحقیقات نشان داده است افرادی که با تازگی با هم آشنا می شوند دوست دارند تا درباره این که فرد مورد نظر دوست دارد با چه فردی دیدار کند مطالبی را بشنوند. به عنوان مثال فرض کنید که شما به یک هنرپیشه علاقه مند هستید که فیلم هایش را همیشه می بینید. در صورتی که دوست داشته باشید تا این هنرپیشه را ببینید و فکر می کنید که این فرد در فهرستی که شما برای خودتان تهیه کرده اید اولین فردی می شود که می خواهید دیدار کنید؛ اگر می خواهید با افراد جدیدی آشنا شوید و می خواهید تاثیر مثبت و زیادی بر روی آن ها داشته باشید اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که سعی کنید تا درباره این که می خواهید این فرد را ملاقات کنید با اطرافیانتان صحبت کنید. این کار به شما کمک می کند تا رابطه بهتری را با آن ها برقرار کنید. این کار همچنین باعث می شود که احتمال این که رابطه ای که شما قرار است با این افراد داشته باشید پایدارتر بماند بیشتر شود و شما می توانید این رابطه را برای مدت طولانی تری نگه دارید.

10. درباره یکی از مهم ترین رویدادهای زندگیتان که باعث شده است طرز فکر شما تغییر کند و یا به انجام دادن کاری مایل شوید با آن ها صحبت کنید!


از دیگر کارهایی که شما می توانید برای این که شانستان را برای موفقیت در داشتن یک رابطه مناسب و خوب با دیگران بیشتر کنید انجام دهید این است که درباره رویدادها و اتفاقاتی که در زندگیتان افتاده است و منجر به این شده که زندگی شما تحت تاثیر قرار بگیرد صحبت کنید. این موضوع می تواند باعث شود که یک جو دوستانه ای میان شما و این افراد ایجاد شود و علاوه بر آن می تواند منجر به ایجاد اعتماد متقابل میان شما و آن ها شود. به عنوان مثال در صورتی که فکر می کنید زمانی که شما کودک بوده اید یک اتفاقی در زندگی شما افتاده و باعث شده است که مسیر ذهنی شما از آن زمان به بعد از یک مسیری منحرف شده و یا به یک مسیر دیگری تمایل پیدا کرده است؛ شما می توانید این اتفاق را برای افرادی که قرار است با آن ها رابطه برقرار کنید تعریف کنید. به عنوان مثال می توانید این تعریف را به این شکل برای آن ها بکنید که : "یکی از اتفاقاتی که در زندگی من افتاد و باعث شد که مسیر زندگی من تغییر کند این بود که...." و سپس داستان اتفاقی را که در زندگی شما افتاده و باعث شده است که مسیر زندگیتان عوض شود برای فرد مورد نظر تعریف کنید. انجام دادن این کار می تواند منجر به این شود که شما شانس بهتری برای موفقیت در داشتن یک رابطه دوستانه و صمیمانه با دیگران داشته باشید و با استفاده از این روش می تواند خودتان را بهتر از  قبل به دیگران بشناسانید. این کار همچنین به شما کمک می کند تا احساس همدردی را در دیگران پررنگ تر کنید و در نتیجه می توانید اعتماد آن ها را جلب کنید و در نتیجه رابطه بهتری داشته باشید.

 

[ بازدید : 47 ]

[ دوشنبه 3 آبان 1400 ] [ 12:45 ] [ منوچهر ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]