روانشناسی مثبت و مدیریت خویشتن

بررسی تاثیر یک برنامه روان شناسی بر پایه روان شناسی مثبت برای ارتقای سلامت کودکان

بررسی تاثیر بر پایه روان شناسی مثبت برای ارتقای سلامت کودکان



برای اولین بار، یک برنامه روان شناسانه که بر اساس روان شناسی مثبت قرار داشت، بوسیله محققان این رشته، برای کودکان پناهجو ایجاد شد. نام این برنامه، "نقاط قوت برای سفر" است و در مجله "توسعه روان شناسی" نکاتی در این باره ارایه شده است.


در این برنامه، محققان سعی کردند تا در یک بازه زمانی هفت روزه، با استفاده از روان شناسی مثبت، وضعیت روانی 72 نفر از کودکان پناهجو را که در کمپ های پناهجویی در مناطق جنوب شرقی اروپا قرار دادند را بهبود دهند. سن این کودکان، که بیشتر پناهجویانی از کشورهایی مانند سوریه و خاورمیانه بوده اند، بین 7 تا 14 سال بود.


عموما وقتی مهاجران به این کشورها می رسند، در کمپ های مهاجرتی محبوس می شوند و هیچ گونه دسترسی نسبت به منابع آموزشی و یا مراکز روان درمانی و غیره ندارند. از این رو، هدف این برنامه این بود که با استفاده از روان شناسی مثبت، روش های تفکر بهینه، احساسات مثبت، ارتباط گرفتن مثبت تر با طبیعت، قوی کردن شخصیت و هوشیاری را در میان این افراد گسترش دهد.


بعد از انجام این آزمایشات، محققان کشف کردند که استفاده از این روش می تواند میزان سلامتی روانی را در میان این کودکان مهاجران افزایش دهد و همچنین نشانه های بیماری روانی را در میان آن ها کاهش دهد. نتیجه انجام این پروژه این بود که محققان به اندازه کافی از پیامدها راضی بودند که توانستند این گونه نتیجه گیری کنند که می توانند از این روش برای مواقع دیگر با تعداد بیشتر افراد استفاده کنند و کودکان بیشتری را با استفاده از روان شناسی مثبت تحت مطالعه قرار دهند و سعی کنند تا با استفاده از روان شناسی مثبت به کودکان دیگر هم که دارای شرایط یکسانی هستند کمک کنند. 



بنابراین محققان از نتیجه های این آزمایش نتیجه گرفتند که می توانند همین تکنیک را برای کمپ های دیگری که در مناطق دیگر هم هستند مورد مطالعه قرار دهند. آن ها همچنین بررسی کردند که می توانند این آزمایش ها را در کمپ هایی که خارج از اروپای جنوب شرقی قرار دارد مورد بررسی قرار دهند. چون به احتمال زیاد می توان از کارهای درمانی در آن مناطق هم استفاده کرد.



مدیر این پروژه توضیح داد که : " روش ما بر اساس روان شناسی مثبت است و هدف آن این است که توجه شرکت کننده ها را به روان شناسی مثبت بدهیم که بتوانند میزان سلامتی روانی خودشان را ارتقا دهند. قصد ما از انجام این پروژه، در پاسخ مستقیمی به پیام هایی بود که NGO برای ما می فرستاد. در این پیام ها NGO که با کودکان پناهجو کار می کرد، بیان می کرد که این کودکان به روان شناسی مثبت نیاز دارند. 



بعد از انجام این پروژه، یافته کلیدی ما این بود که انجام این پروژه توانست تا حدود کمی بیشتر از آن چه که انتظارش را داشتیم، برای این کودکان موثر باشد و در ارتقای کیفیت میزان سلامتی روانی این کودکان تا حدود زیادی موثر واقع شود


[ بازدید : 70 ]

[ دوشنبه 30 دی 1398 ] [ 17:27 ] [ منوچهر ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]