روانشناسی مثبت و مدیریت خویشتن

با اضطراب صحبت در جمع مبارزه کنید!


خطای شناختی که موجب این رفتار می شود، "برچسب زدن" است. چون خودتان را " احمق" و "بازنده" می نامید. همه ما گاهی اوقات احمقانه رفتار می کنیم، اما به این معنی نیست که ما احمق هستیم. سومین خطا " فکر خوانی" است. تصور می‌کنید که همه حضار نسبت به شما حالت انتقادی و غیر بخشش دارند.


مقدار مشخصی اضطراب، قبل از  هر عملکردی اجتناب ناپذیر می باشد، حتی برای هنرمندان حرفه ای، زمانی که دست از مقابله با اضطرابتان بکشید و بپذیرید که این احساس طبیعی است می توانید گاهی اوقات از آن به عنوان یک نیروی مثبت استفاده کنید که موجب می شود سخنرانی و صحبت های شما مؤثرتر و هیجان انگیزتر شوند.

بسیاری از افراد فکر می کنند که اضطراب صحبت در جمع، " بد" است. آن ها به خودشان می گویند که عصبانیت و اضطراب آن ها باعث می شود رفتار " غیرعادی" داشته باشند و موجبات تحقیر خود را  فراهم می آورند. 


راهکار های مبارزه با اضطراب صحبت در جمع :




1. اگر دریک سخنرانی با شکست مواجه شده اید، می توانید با نوشتن افکار منفی ای که دارید، برای پذیرش این نظریه آماده شوید. شاید خودتان بگویید، "حتماً این افراد  فکر می کنند که من یک فرد احمق و شکست خورده هستم! خودم را دست انداختم. نمی توانم این قضیه را تحمل کنم." یکی از خطاهای شناختی موجود در این افکار "بزرگنمایی" است، چون به خودتان می گویید نمی توانید آن را تحمل کنید. شاید این مورد ناراحت کننده باشد اما تحمل آن زیاد سخت نیست.


2. اگر در غلبه با افکار منفی تان مشکل دارید، از خودتان بپرسید که اگر دوستتان سخنرانی خوبی ارائه نمی کرد، چه چیزی به او می گفتید. آیا می‌گفتید، "تو چقدر احمقی؟" البته که این را نمی گفتید! احتمالاً رفتار و گفتار شما حمایتی و کمک کننده خواهد بود و به او می گویید،" کارهای زیادی است که می توانی برای پیشرفت جلسات سخنرانی خود انجام دهی، به خاطر تلاشت شایسته تحسین هستی. " سپس با مشخص کردن مشکلاتش به او کمک می کنید، به این ترتیب، دوستتان می تواند دفعه بعد سخنرانی بهتری داشته باشد.



3.می‌توانید اضطراب صحبت در جمع را دوباره مورد ارزیابی قرار دهید و به این فکر کنید که اضطراب، مورد خوبی است و می تواند منجر به عملکرد عالی شود. آن را مانند یک  منبع انرژی در نظر بگیرید و از اضطراب برای ایجاد هیجان بیشتر در عملکردهای‌تان استفاده کنید به خودتان ایمان داشته باشید و به جای سرزنش خود، بر روی آنچه که می خواهید بگویید، تمرکز کنید.


[ بازدید : 68 ]

[ يکشنبه 13 بهمن 1398 ] [ 11:22 ] [ منوچهر ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]