روانشناسی مثبت و مدیریت خویشتن

تنها 5 قدم برای خوش بین شدن کافی است!


چگونه خوش بین باشیم؟

وقتی که بحث خوش بینی و بدبینی پیش می آید، افکار عمومی و علم مدتهاست که به نفع خوش بین ها رای داده اند. هر چه باشد، خوش بینها به جنبۀ روشن چیزها نگاه می کنند و معتقدند که خوبی در نهایت بر همۀ بدیهای جهان چیره خواهد شد.


1. شکر گذار باشید:


این چنین افکار نسبت به تمام داشته ها و نداشته هایتان سروتونین را افزایش و کورتیزول را کاهش می دهد که باعث تحرک بیشتر و در کل شادی بیشتر در شخص می شود. روزانه 3 بار شکر گذار باشید تا احساس خوبی نسبت به زندگی داشته باشید.

برای تمرین این گزینه می توانید یک دفترچه را همراه خود داشته باشید و نکات مثبتی که در روز برای شما اتفاق می افتد را در آن بنویسید و نسبت به آنها شکرگذار باشید. با این کار مغز شما خوش بین تر خواهد شد.

2.در انتخاب لغاتی که از آنها استفاده می کنید محتاط باشید:


زمانی که شروع به شکایت از شخصی یا گروهی می کنید ، قبل از آن سعی کنید خودتان را کنترل کنید و به عبارت ساده می شود گفت که " اگر چیزی برای گفتن ندارید ، حرف نزنید" بنابراین در انتخاب کلمات و لغاتی که می خواهید استفاده کنید دقت کنید تا مشکلی برای خود ایجاد نکنید.


3.نقاط قوت خود را بیان کنید اما اغراق نکنید:

درست که باید بر روی نقاط قوت خود تمرکز کنید اما باید بدانید که در صورتی که بیش از حد به آنها توجه شوید و مغرور شوید ممکن است باعث شود شکست بخورید.خوشبینی باید باعث شود با زیر پا گذاشتن تکبر و غرور به جای اغراق کردن در مورد توانایی هایتان روی آنها سرمایه گذاری کنید و برای رسیدن به موفقیت از آنها استفاده کنید.

4.ورزش کنید:

ورزش کردن باعث افزایش تولید ایندورفین ، سروتونین و دیگر مواد شیمیایی که برای بدن لذت بخش هستند ، می شود. برای گرفتن نتایج بهتر ، ضربان قلب خود را حداقل روزانه 20 دقیقه به حداکثر برسانید. اگر زمان رفتن به باشگاه را ندارید می توانید بصورت آنلاین تمارین را دنبال کنید و در خانه خود ورزش کنید.

5.خوشبین بودن را با خیالبافی جایگزین نکنید!

مرز متمایزی بین خوشبین بودن و خیال بافی کردن وجود دارد. جمله “من می توانم” تنها زمانی به درد می خورد که باعث شود شما شروع به حرکت کنید و در جهت هدفتان گام بردارید، دست روی دست گذاشتن و تصویر کردن موفقیت بدون هیچ تلاشی تنها خیال بافی است. اگر می خواهید به نتیجه ای خوب برسید باید تفکر خوب را با عملکرد خوب ترکیب کنید. تفکر خوب به تنهایی راه به جایی نمی برد.


    [ بازدید : 73 ]

    [ يکشنبه 20 بهمن 1398 ] [ 18:03 ] [ منوچهر ]

    [ ]

    تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
    دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
    بستن تبلیغات [x]