روانشناسی مثبت و مدیریت خویشتن

40 توصیه برای زندگی باکیفیت تر و رسیدن به اهداف! (بخش اول)

1) از همان جایی که هستید آغاز کنید...

اشتباهی که بسیاری از ما مرتکب می شویم این است که فکر می کنیم باید از جای دیگری غیر از آن جایی که هستیم آغاز کنیم. در حقیقت ما فکر می کنیم در صورتی که بخواهیم یک تغییر اساسی در زندگیمان بدهیم باید از یک نقطه نامعلومی شروع به تغییر دادن وضعیت زندگیمان بکنیم این در حالی است که شما برای این که در زندگیتان تغییر بوجود بیاورید اصلا نیازی نیست که از یک جای دیگر و از یک نقطه ای ناشناخته (که حتی برای خودتان هم ناشناخته است) به کار آغاز کنید بلکه شما باید سعی کنید که از همین جایی که در آن قرار گرفته اید کارتان را شروع کنید. شما باید سعی کنید تا از همین جایی که هستید در کارتان تغییر ایجاد کنید و برای ایجاد کردن این تغییر از هیچ چیزی نترسید! بسیاری از ما انسان ها از این که به خودمان بگوییم که در کجا قرار گرفته ایم ترس داریم و در حقیقت شجاعت رویارویی با آن چیزی را که حقیقتا هستیم نداریم. این در صورتی است که برای شروع کردن باید موقعیت اصلی خودتان را به شکل واقع گرایانه ای قبول کنید!

2) از شکست خوردن ناامید نشوید!

شکست یکی از اجزای اجتناب ناپذیر زندگی تمام انسان ها می باشد. در صورتی که شما برای انجام دادن کاری تلاش کنید بدون تردید شکست هم می خورید! هیچ انسانی نیست که با یک بار تلاش کردن موفق شود و شما برای این که در کاری که می خواهید انجام دهید موفق شوید باید چندین بار تلاش کنید! بنابراین باید یاد بگیرید که چگونه با شکست خوردن برخورد کنید. در صورتی که شما بارها و بارها شکست بخورید ممکن است احساس ناامیدی کنید و فکر کنید که از انجام دادن کاری بر نمی آیید. این در صورتی است که باید بدانید ممکن است تنها یک قدم با پیروزی فاصله داشته باشید. به عنوان مثال ممکن است شما 20 بار یک کار را امتحان کرده باشید و دست از کار کشیده باشید در صورتی که اگر کار را برای بار بیست و یکم انجام دهید موفق می شوید! بنابراین نامید نشوید و همیشه به این جمله از جولی اندروز توجه کنید که می گفت: "موفقیت یعنی این که 19 بار شکست بخورید و بار بیستم پیروز شوید!"

3) در زندگی هدف داشته باشید!

داشتن هدف در زندگی یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما به عنوان یک فردی که تصمیم گرفته است کیفیت زندگی خودش را بهتر کند باید درنظر داشته باشید. در صورتی که شما برای خودتان هدفی نداشته باشید، احساس می کنید که زندگیتان پوچ گذشته است در صورتی که اگر هدف خوبی برای زندگیتان داشته باشید می توانید در جهت این هدف پیشرفت کنید و به موفقیت برسید. بنابراین داشتن هدف یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی است که انسان های موفق باید به آن توجه کنند. شما باید سعی کنید تا زندگیتان را به شیوه ای منظم و دقیق سازماندهی کنید به شیوه ای که بتوانید به این هدف ها برسید و این هدف ها باید به شیوه ای آشکار و مشخص باشند تا شما بتوانید خودتان به راحتی چیزهایی را که از زندگی می خواهید بدانید و سعی کنید تا بر این اساس حرکت کنید. داشتن هدف در زندگی به شما کمک می کند تا میزان خوشحالی بیشتری در زندگی داشته باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انسان هایی که در زندگیشان اهداف مشخص دارند نسبت به انسان هایی که هیچ هدفی در زندگی ندارند شادتر هستند.

4) ابتدا از انجام کارهای آسان شروع کنید...

در صورتی که شما در زندگیتان هدفی دارید که فکر می کنید رسیدن به این هدف ممکن است دشوار باشد و یا این که شما برای این که به این هدف برسید نیاز دارید تا زمان زیادی را صرف انجام دادن این کار بکنید باید سعی کنید در ابتدا از انجام دادن کارهای آسان شروع کنید و سپس کم کم فعالیت های خودتان را بیشتر و بیشتر کنید. این کار دقیقا مانند ورزش کردن است. هنگامی که شما می خواهید به یک باشگاه بدنسازی بروید تا ورزش کنید، می بینید افرادی هستند که وزنه هایی را که بسیار بسیار سنگین تر از آن چیزی هستند که شما می توانید بردارید برمی دارند و با آن کار می کنند. در نگاه اول ممکن است دیدن چنین صحنه هایی به نظرتان ترسناک بیاید ولی در صورتی که شما از وزنه های کم شروع کنید می توانید وزن وزنه ها را به مرور زمان بیشتر کنید و در نتیجه به وزنه های سنگین تر برسید. در این صورت شما می توانید با کم شروع کردن، به جایی برسید که مانند آنها وزنه های زیادی بردارید. البته نباید فراموش کنید که آنها هم مانند شما از وزنه های کوچک شروع کرده اند!

5) برنامه ریزی کنید!

برنامه ریزی کردن یکی از مهم ترین بخش های کار شما برای رسیدن به هدفتان می باشد. در صورتی که شما می خواهید از نقطه ای که هم اکنون در آن هستید به نقطه ای برسید که مورد نیازتان است نیاز به داشتن برنامه ریزی دارید. برای این کار باید حتما یک برنامه ریزی دقیقی از کارهایی که می خواهید انجام دهید داشته باشید و سعی کنید تا جایی که می توانید به این برنامه ریزی وفادار باشید. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید بر طبق برنامه ریزی کار کنید و ارزش و اهمیتی را که ایجاد برنامه ریزی برای شما دارد را بدانید. شما باید بدانید که تحقیقات نشان داده است که افرادی که برای کاری که می خواهند بکنند برنامه ریزی دارند نسبت به افرادی که برای انجام دادن این کار برنامه ریزی ندارند بسیار موفق تر عمل می کنند. برای برنامه ریزی کردن روش های مختلفی وجود دارد ولی توصیه می شود برای این که کار برنامه ریزی را یاد بگیرید نزد یک مشاور مخصوص برای این کار بروید و از او کمک بگیرید.

6) باور کنید که شروع کردن سخت نیست!

یکی از مهم ترین مشکلاتی که افرادی که می خاهند کاری را شروع کنند با آن مواجه می شوند این است که فکر می کنند که شروع کردن برای انجام دادن کار خیلی سخت است. در صورتی که این تفکر کاملا غلط است. شروع کردن اصلا سخت نیست و شما برای این که کاری را شروع کنید باید سعی کنید تا جایی که می توانید این تلقین را به خودتان بکنید و به خودتان بقبولانید که شروع کردن کار به این سختی هایی که شما فکرش را می کردید نمی باشد. یکی از عوامل مهم و بازدارنده بری افرادی که می خواهند کاری را شروع کنند این است که چون فکر می کنند که شروع کردن این کار ممکن است سخت باشد می ترسند و اصلا کار را شروع نمی کنند. این در صورتی است که اگر شما بتوانید چنین ترسی را از خودتان دور کنید و اگر بتوانید با تمام وجود برای اولین قدمی که در این راه قرار است بردارید آماده باشید می توانید انتظار داشته باشید که ادامه کار برایتان راحت می شود چون ترسی که بسیاری از افراد از وارد شدن به کاری دارند باعث می شود که آنها اصلا کار را شروع نکنند.

7) سعی کنید کارهایی انجام دهید که برای شما لذت بخش می باشد!

از دیگر نکته هایی که شما به عنوان فردی که می خواهد در زندگیش تغییرات اساسی بدهد باید درنظر بگیرید این است که کارهایی انجام دهید که به شما احساس لذت می دهد. تحقیقات نشان داده است که افرادی که کارهایی انجام می دهند که از انجام دادن این کارها لذت می برند نسبت به افرادی که کارهایی می کنند که این کارها را دوست ندارند بازدهی بسیار بیشتری دارند. به عنوان مثال در صورتی که شما فردی هستید که به ریاضیات علاقه دارید (که البته درصد چنین افرادی بسیار کم است!!!) نسبت به فردی که هیچ علاقه ای به ریاضیات ندارد بسیار بهتر عمل می کنید به این دلیل که به دلیل علاقه ای که به ریاضیات دارید بهتر این درس را یاد می گیرد بنابراین مغزتان نسبت به انجام دادن محاسبات ریاضی گرایش و کشش بیشتری پیدا می کند و در نتیجه در ریاضی موفق تر خواهید بود. بنابراین شما باید سعی کنید به دنبال کارهایی بگردید که باعث ایجاد علاقه در شما می شوند و در صورتی که توانستید چنین کارهایی را پیدا کنید خواهید دید که کیفیت کارتان نسبت به زمانی که کارهایی می کنید که هیچ علاقه ای نسبت به آنها ندارید بسیار بیشتر می شود.

8) امروز شروع کنید... فردا دیر است....!

یکی دیگر از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی که تمام افرادی که می خواهند کاری کنند که کیفیت زندگیشان بهتر شود باید درنظر داشته باشند این است که امروز کارشان را شروع کنند چون فردا دیر است! شما باید سعی کنید هرچه زودتر کاری را که می خواهید انجام دهید شروع کنید و نباید به این اندیشه بسیار خطرناک که به شما می گوید هنوز هم وقت باقی است اجازه دهید ذهنتان را بگیرد. شما باید به این نکته توجه کنید که در صورتی که نتوانید در اسرع وقت کاری را که می خواهید به انجام برسانید ممکن است فرد دیگری این کار را بکند. به عنوان مثال فرض کنید که شما می خواهید درباره یک موضوع جدید مقاله بدهید. در صورتی که امروز این کار را انجام ندهید و به خودتان بگویید که فردا این کار را انجام می دهم ممکن است در طول این بازه زمانی فرد دیگری جلو بیاید و کاری را که شما می خواسته اید انجام دهید انجام دهد و یک مقاله در رابطه با مقاله ای که شما می خواستید بنویسید بنویسد. بنابراین شما فرصت را برای نوشتن چنین مقاله ای از دست داده اید!

9) برای خودتان اهداف دور از واقعیت انتخاب نکنید!

یکی از بزرگترین مشکلاتی که افرادی که می خواهند بلندپروازی کنند با آن دست به گریبان هستند این است که برای خودشان اهدافی انتخاب می کنند که از واقعیت به دور است. شما نباید اهدافی را انتخاب کنید که از حقیقت به دور هستند چون در این صورت شانسی برای رسیدن به هدف هایتان نخواهید داشت. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید اهدافی را برای خودتان انتخاب کنید که منطقی هستند و شما می توانید به آنها دست بیابید. بسیاری از افرادی که در زندگی مسیری را انتخاب کرده اند ولی بعد از مدتی از رفتن به آن سمت ناامید شده اند افرادی بوده اند که در ابتدا بدون این که منطقی فکر کنند، اهدافی را برای خودشان انتخاب کرده اند که از واقعیت به دور است بنابراین همین موضوع باعث شده است که بعد از مدتی خودشان متوجه شوند که نمی توانند به این اهداف برسند بنابراین سرخورده و ناامید شده اند. شما باید سعی کنید اهدافی برای خودتان انتخاب کنید که می دانید رسیدن به آنها امکانپذیر می باشد!

10) از خودتان بپرسید "چرا؟"

شما قبل از این که برای خودتان هدفی تعیین کنید باید بدانید که چرا می خواهید این کار را انجام دهید و چرا این هدف را برای خودتان تعیین کرده اید. به عنوان مثال فرض کنید که شما هدفتان این است که وزنتان را کم کنید. در این صورت اگر از خودتان چرایی این کار را نپرسید نمی توانید انگیزه لازم را برای ادامه دادن کار داشته باشید به این دلیل که در این حالت به دلیل این که دقیقا نمی دانید که چرا دارید چنین کاری را انجام می دهید عواملی که مشوق شما برای انجام دادن کار هستند کم می شوند بنابراین نمی توانید آن طور که باید و شاید با انرژی به جلو حرکت کنید و در نتیجه از ادامه دادن کار ناامید می شود اما در صورتی که دقیقا بدانید که چرا دارید این کار را انجام می دهید و در صورتی که بدانید که انگیزه اصلیتان برای این که این کار را انجام دهید چیست می توانید انتظار داشته باشید که کار را آن طور که باید و شاید به بهترین شکل ممکن انجام دهید چون در این صورت چرایی خودتان را می دانید و دقیقا می دانید که چرا باید این کار را انجام دهید.

11) کار را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید!

معمولا وقتی که می خواهید کاری بزرگ را انجام دهید خودتان را در مقابل حجم زیادی از کار مشاهده می کنید بنابراین احساس می کنید که کاری که می خواهید انجام دهید بسیار سخت است. خوب البته ممکن است تا حدود زیادی این موضوع درست باشد ولی در صورتی که کاری که می خواهید انجام دهید را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید می توانید امید داشته باشید که کارتان بهتر انجام می شود. به عنوان مثال فرض کنید که شما تصمیم گرفته اید که وزنتان را کم کنید. وقتی که بررسی می کنید که قرار است وزنتان را از چه وزنی به چه وزنی برسانید احساس می کنید کار زیادی باید انجام دهید. به همین جهت است که معمولا در چنین مواردی احساساتی مانند احساس ناامیدی به سراغ شما می آیند و یا حتی ممکن است فکر کنید غیرممکن است که من بتوانم چنین کاری را انجام دهم! در اینجاست که تقسیم کردن کار به کارهای کوچکتر به عنوان یک ابزار مناسب به سراغ شما می آید و به شما کمک می کند تا کار را آن طور که بخواهید انجام دهید. شما برای خودتان برنامه ریزی می کنید و مشخص می کنید که در یک بازه زمانی مخصوص تنها یک مقدار مشخصی وزن کم کنید و همین موضوع به شما کمک می کند تا احساس کنید که انجام دادن این کار برایتان شدنی تر شده است!

12) از همان ابتدای کار تمام تلاشتان را نکنید!

وقتی که شما می خواهید کاری را انجام دهید باید بدانید که انجام دادن این کار درست مانند یک مسابقه دوندگی است. وقتی که شما در یک مسابقه ای مانند ماراتن شرکت می کنید باید این نکته را درنظر داشته باشید که در ابتدای این مسابقه نباید تمام تلاشتان را بکنید و باید تمام تلاشتان را برای زمانی ذخیره کنید که در دقایق حساس و سرنوشت ساز مسابقه می دهید. بنابراین در صورتی که شما می خواهید کاری را شروع کنید، البته بسته به این که این کار از چه نوعی باشد نباید سعی کنید تا تمام انرژی خودتان را به انجام دادن این کار اختصاص دهید چون در این صورت شانستان باری این که در مراحل انتهایی کار بتوانید موفق عمل کنید کم می شود. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید انرژی خودتان را برای مراحل نهایی کار ذخیره کنید.

13) در کنار انسان های موفق قرار بگیرید!

اگر شما می خواهید در کاری که شروع کرده اید موفق شوید باید سعی کنید خودتان هم در کنار انسان هایی قرار بگیرید که موفق هستند. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد به این دلیل که اگر بتوانید در کنار انسان هایی قرار بگیرید که در کاری که شما قرار است آن را انجام دهید قبلا موفق شده اند هم می توانند انگیزه لازم برای انجام دادن کار را به شما بدهند و هم این که شما می توانید از تجربیاتی که این افراد دارند استفاده کنید. البته توجه کنید که افراد موفق لزوما افرادی نیستند که در کارهایی که شما می خواهید آن را انجام دهید موفق هستند و این که صرفا آنها افرادی باشند که از نظر شما موفق هستند برای شما کافی است. شما باید سعی کنید کاری کنید که معاشرتتان با این دسته از افراد بیشتر شود تا بتوانید از آنها چیزهای زیادی یاد بگیرید. به عنوان مثال در صورتی که می خواهید یک بدنساز موفق شوید یکی از بهترین روش ها این است که خودتان را در کنار افرادی قرار دهید که بدنسازان حرفه ای هستند و به این شیوه می توانید انتظار داشته باشید که احتمال این که شما نیز در آینده ای نه چندان دور یک بدنساز موفق شوید بیشتر شود!

14) برای خودتان یک برنامه روزانه بگذارید!

داشتن یک برنامه روزانه یکی از نکته های بسیار مهمی است که بسیاری از روان شناسان و بسیاری از مشاوران به افرادی که برای خودشان یک هدف دارند و می خواهند در این هدف موفق شوند توصیه می کنند. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که برای خودتان یک برنامه ریزی داشته باشید که حالت روزانه داشته باشد و شما در این برنامه ریزی برای خودتان مشخص کنید که هر روز چه کارهایی انجام دهید. نداشتن یک برنامه روزانه برای افرادی که در زندگی به دنبال هدف خاصی هستند ممکن است دردسر ساز باشد. تحقیقات نشان داده است که از میان افرادی که هدف خاصی را در زندگی دنبال می کنند آن دسته از افرادی که دارای یک برنامه ریزی روزانه هستند نسبت به آن دسته ای که برای خودشان برنامه ریزی روزانه ای ندارند بسیار بهتر و موفق تر عمل می کنند. بنابراین سعی کنید برنامه تان را به گونه ای برای خودتان تهیه کنید که حالت روزانه داشته باشد و کارهایی که شما هر روز قرار است انجام دهید در آن مشخص باشد.

15) صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید!

شما به عنوان فردی که برای خودش هدفی مشخص کرده است و تصمیم گرفته است تا به این هدف برسد باید صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید. زود بیدار شدن از خواب باعث می شود که کیفیت زندگی شما افزایش پیدا کند. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید ساعت بیدار شدنتان را به صبح زود نزدیک کنید. تحقیقات زیادی درباره اثراتی که ساعت بیدار شدن از خواب بر روی کیفیت زندگی انسان ها دارد انجام شده است و دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که آن دسته از افرادی که صبح ها زود از خواب بیدار می شوند نسبت به افرادی که عادت دارند که تا ساعت 11 صبح بخوابند عملکرد بهتری دارند و می توانند کیفیت زندگیشان را ارتقا دهند. همچنین تحقیقات نشان داده است که افرادی که برای خودشان هدف مشخصی در زندگی دارند و می خواهند تا به این هدف برسند اگر بتوانند عادت صبح زود بیدار شدن را در خودشان تقویت کنند می توانند از بخش بیشتری از انرژیشان برای موفقیت استفاده کنند. از این رو صبح زود بیدار شدن را باید به عنوان یکی از نکته های بسیار مهم برای رسیدن به هدف هایتان درنظر بگیرید.

16) فراموش نکنید برای این که در کاری به درجه استادی برسید باید در ابتدا از مرحله ابتدایی رد شوید...

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افرادی که می خواهند کیفیت زندگیشان را ارتقا دهند می کنند این است که فکر می کنند برای این که در کاری به درجه استادی برسند باید از همان ابتدا در این کار استاد باشند! این یک اشتباه بزرگ است به این دلیل که وقتی کسی می خواهد وارد کاری شود نباید از همان ابتدا انتظار داشته باشد که همه چیز را می داند بلکه باید تلاش خودش را بکند تا از درجات اولیه کار خودش را به درجات بالاتر برساند. این کاری است که شما به عنوان یک کارآموز در هر زمینه ای باید انجام دهید. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید در زمینه ای که قرار است در آن تخصص پیدا کنید تلاش کنید و بر این اساس باید تلاشتان را بکنید که از درجات ابتدایی کار به درجات پایانی که همان درجات استادی است برسید. شما در این راه نباید از هیچ تلاشی دریغ کنید و باید بدانید که تلاش کردن در این زمینه باعث می شود که شما استاد شوید و هیچ کس در هیچ کاری استاد به دنیا نیامده است!

17) به چالش ها خوش آمد بگویید!

شما به عنوان فردی که می خواهد کیفیت زندگیش را ارتقا دهد و بهتر زندگی کند همیشه با چالش هایی روبرو هستید. در حقیقت تمام ما انسان ها با چالش هایی روبرو هستیم که این چالش ها معمولا زمانی خودشان را نشان می دهند که ما می خواهیم تغییرات زیادی را در زندگیمان ایجاد کنیم. بنابراین شما نباید از این که با چنین چالش هایی روبرو شوید بترسید و باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید در مبارزه کردن با این چالش ها پیروز شوید. شما باید سعی کنید که کیفیت زندگی خودتان را بهتر کنید و در عین حال باید بدانید بدون این که با این چالش ها روبرو شوید نمی توانید انتظار داشته باشید که کیفیت زندگیتان بهتر شود. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید و با تمام وجودتان با این چالش ها روبرو شوید و با قدرت این چالش ها را شکست دهید و از سر راهتان بردارید. در این صورت می توانید انتظار داشته باشید که "پیشرفت" کرده اید چون در صورتی که همه چیز برای شما آسان باشد و هیچ چالشی وجود نداشته باشد که شما بتوانید با آن روبرو شوید اصلا پیشرفت معنی ندارد!

18) ترس را از خودتان دور کنید!

دور کردن ترس یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما باید در مسیر رسیدن به موفقیت به آن توجه داشته باشید. در صورتی که شما نتوانید ترس را از خودتان دور کنید شانسی برای موفقیت ندارید به این دلیل که ترسیدن باعث می شود که اعتماد به نفس شما برای انجام دادن کارها کمتر می شود و در نتیجه نمی توانید آن طور که باید و شاید در کارتان موفق شوید. ترس همچنین باعث می شود انرژی شما برای انجام کارهایی که می خواهید انجام دهید از شما گرفته شود بنابراین در صورتی که شما از انجام کارتان بترسید همین ترس می تواند به عنوان یکی از بدترین اتفاقاتی باشد که برای شما می افتد و باعث می شود که احتمال این که بتوانید در کارتان موفق شوید خیلی کم بشود. تحقیقات نشان داده است که درصد افرادی که از شروع کردن کاری که می خواستند انجام بدهند ترس داشتند و با وجود این ترس به موفقیت رسیده اند بسیار ناچیز بوده است (و حتی این موارد ناچیز هم در مراحل بعدی ترس را از خودشان دور کرده اند) بنابراین ترس یکی از بزرگترین عوامل بازدارنده شما می باشد.

19) خودتان را دوست داشته باشید!

یکی دیگر از نکته هایی که شما به عنوان فردی که تصمیم گرفته است کیفیت زندگی خودش را بهتر کند باید به آن توجه داشته باشید این است که باید خودتان را دوست داشته باشید. تحقیقات نشان داده است که کیفیت سلامتی روانی و حتی جسمی افرادی که خودشان را دوست دارند نسبت به افرادی که چنین احساسی نسبت به خودشان ندارند خیلی بالاتر است. شما باید خودتان را دوست داشته باشید و سعی کنید تا بر همین اساس از زندگی لذت ببرید و لذت های زندگی را آن طور که باید و شاید درک کنید. شما باید تصمیم بگیرید که نسبت به خودتان علاقه داشته باشید و سعی کنید به جای این که مدام خودتان را برای کارهایی که باید انجام می داده اید و نداده اید و یا برای اتفاقاتی که بسیاری از آنها به خواسته شما نبوده است سرزنش کنید سعی کنید تا به خودتان علاقه داشته باشید و بر اساس این علاقه زندگی خودتان را پیش ببرید. فراموش نکنید که علاقه داشتن فردی به خودش یکی از عوامل موفقیت این فرد در زندگی می شود و افرادی که به خودشان علاقه دارند نسبت به افرادی که به خودشان علاقه ای ندارند بهتر می توانند به خواسته های مختلفی که دارند برسند.

20) ورزش را به صورت گروهی انجام دهید!

ورزش کردن یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما به عنوان فردی که قرار است کیفیت زندگی خودش را بهتر کند و یا قرار است که به هدفی که برای خودش تعیین کرده است برسد درنظر داشته باشید. وقتی که شما ورزش می کنید زندگی سالم تری خواهید داشت چون این ورزش کردن هم از نظر جسمی به شما کمک می کند تا سالم تر شوید و هم این که روحیه شما را سالم تر می کند. بنابراین شما باید حتما ورزش کردن را در برنامه های روزانه خودتان قرار دهید اما یک نکته مهمی که شما در رابطه با ورزش کردن باید به آن توجه داشته باشید این است که این ورزش را اگر به صورت جمعی انجام دهید تاثیر بسیار بیشتری بر روی شما خواهد داشت تا این که آن را به صورت فردی انجام دهید! تحقیقات نشان داده است افرادی که به صورت جمعی ورزش می کنند نسبت به افرادی که این کار را به صورت فردی انجام می دهند بسیار موفق تر عمل می کنند!

[ بازدید : 38 ]

[ شنبه 11 بهمن 1399 ] [ 14:13 ] [ منوچهر ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]