روانشناسی مثبت و مدیریت خویشتن

40 توصیه برای زندگی باکیفیت تر و رسیدن به اهداف! (بخش دوم)

21) پروسه کارتان را با دقت مورد بررسی قرار دهید و مرحله به مرحله انجام کارتان را دنبال کنید!

از دیگر نکته هایی که شما برای این که کیفیت کار خودتان را بالا ببرید باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که پروسه کارتان را به خوبی و با دقت لازم دنبال کنید. انجام دادن این کار برای شما ارزش و اهمیت ویژه ای دارد به این دلیل که در صورتی که ندانید که دقیقا دارید چکار می کنید و نتوانید پروسه کاری خودتان را آن طور که می خواهید دنبال کنید با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد! شما باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید مشخص کنید که دقیقا دارید چکار می کنید و برای انجام دادن کارتان یک برنامه ریزی منظمی داشته باشید. در غیر این صورت در صورتی که مشکلی برایتان پیش آمد نمی توانید بگویید که این مشکل از کجا بوده است بنابراین کل پروسه کارتان خراب می شود! شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید فرآیند کارتان را به صورت مرحله به مرحله به پیش ببرید و سعی کنید در طول این فرآیند تمام مرحله ها را با دقت بررسی کنید.

22) به برنامه خودتان تنوع بدهید!

در صورتی که شما می خواهید برای رسیدن به هفدی برنامه ریزی کنید ولی یک برنامه تکراری را برای خودتان طراحی کرده اید که می خواهید به صورت تکراری آن را به پیش ببرید باید بدانید که ممکن است خیلی زودتر از آن چیزی که فکرش را می کنید از انجام دادن این برنامه خسته شوید. از این رو بهترین کار برای شما این است که به جای این که یک برنامه ریزی تکراری را برای خودتان به پیش ببرید سعی کنید که هر چند وقت یک بار مدل برنامه ریزی خودتان را تغییر دهید و برنامه ای جدید برای خودتان ایجاد کنید که باعث شود که تنوع در کارتان ایجاد شود و همین تنوع به شما کمک می کند که مدت زمان بیشتری بتوانید این برنامه را به پیش ببرید. بنابراین شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید برنامه ریزی خودتان را آن طور که باید و شاید تغییر دهید و در آن تنوع ایجاد کنید به گونه ای که با ایجاد کردن این تنوع بتوانید ذهنتان را وادار کنید که به انجام دادن این برنامه احساس رقبت بیشتری داشته باشد. ایجاد کردن تنوع در برنامه می تواند به شما کمک کند که برای مدت طولانی تری آن را انجام دهید.

23) کارهایی را که در یک هفته می خواهید انجام دهید برای خودتان مشخص کنید!

شما با این که باید برای خودتان یک برنامه روزانه داشته باشید ولی در کنار آن باید بتوانید کارهایی را که قرار است در طول یک هفته انجام دهید نیز مشخص کنید. شما باید بدانید که انتظاری که از خودتان برای انجام دادن کارها در طول یک هفته دارید چیست و بر این اساس تمام کارهایی را که از شما در طول این یک هفته بر می آید مشخص کنید و سعی کنید تا بر اساس این کارها برنامه ریزی روزانه برای خودتان مشخص کنید. شما باید به این نکته توجه کنید که در حتما در این برنامه ریزی هفتگی که برای خودتان انجام می دهید کارهایی را که به انجام دادن آنها علاقه دارید نیز مشخص کنید تا به این شیوه بتوانید در کنار کارهایی که به نظرتان سخت است کارهای لذت بخش نیز انجام دهید. بنابراین باید برای خودتان یک برنامه ریزی هفتگی داشته باشید و تا جایی که می توانید کارهایی را که به انجام دادن آنها علاقه دارید نیز در این برنامه ریزی خودتان بگنجانید تا برنامه شادتر و قابل اجرا تری را داشته باشید.

24) در کنار کارهایی که انجام می دهید نرمش کنید!

یکی از بهترین روش هایی که شما می توانید به این روش با مشکلاتی که ممکن است به دلیل انجام کارهای سخت برای شما ایجاد شود مقابله کنید این است که در کنار کارهایی که انجام می دهید ورزش کنید. این ورزش کردن ها به هیچ عنوان وقت شما را نمی گیرند به این دلیل که زمانی که آنها را انجام می دهید خیلی کم است. به عنوان مثال به ازای هر نیم یا یک ساعت که مطالعه می کنید (و یا کارهای دیگری انجام می دهید) برای این که خستگیتان از تن بیرون برود چند حرکت نرمشی انجام دهید که زمان انجام دادن آنها ممکن است کمتر از یک دقیقه باشد ولی همین یک دقیقه نرمش می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی روحیه شما به عنوان فردی که در حال انجام دادن کارهای تکراری است داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که افرادی که به این شیوه نرمش می کنند بازدهی بسیار بیشتری نسبت به افرادی که اصلا نرمش نمی کنند دارند بنابراین انجام دادن این نرمش ها به شما کمک می کند تا هم از نظر بدنی و هم از نظر روانی آمادگی بیشتری برای مقابله کردن با خستگی های ناشی از این کارها داشته باشید.

25) دستاوردهای خودتان را با دیگران در میان بگذارید!

شما به عنوان فردی که قرار است تغییری در زندگیش ایجاد کند اگر دستاوردهایی را که در این زمینه بدست آورده اید با دیگران در اختیار بگذارید می توانید کاری کنید که انرژی مثبت بیشتری به سمتتان بیاید و در نتیجه در کار موفق تر خواهید بود! تحقیقات نشان داده است که از میان تعداد زیادی از افرادی که تصمیم داشتند تا وزن کم کنند، آن دسته از افرادی که نتیجه های مثبت و مفید کاهش وزنشان را از طریق شبکه های اجتماعی مانند توییتر با دیگران به اشتراک گذاشتند موفق شدند تا نسبت به آن دسته از افراد که چنین کاری را نکرده اند نتیجه بهتری از کارشان بگیرند. بنابراین یکی از بهترین روش هایی که شما می توانید به این روش بازدهی کار خودتان را بالا ببرید این است که گزارشاتی که ناشی از پیشرفت های شما در کار است را از طریق شیوه های مختلف مانند شبکه های اجتماعی و یا روش های دیگر با دیگران به اشتراک بگذارید. این کار به شما کمک می کند که کارتان را با کیفیت بیشتری انجام دهید و در کارتان موفق تر باشید.

26) برای خودتان یک "شریک جرم" پیدا کنید!

از دیگر روش هایی که شما می توانید با استفاده از این روش کیفیت کار خودتان را بالا ببرید این است که برای خودتان یک شریک جرم پیدا کنید! به عنوان مثال فرض کنید که هدف شما این است که وزن کم کنید و به وزن ایده آل خودتان برسید. در این صورت اگر تصمیم بگیرید که برای خودتان یک فردی را پیدا کنید که او نیز قصد دارد که وزنش را کم کند می توانید این کار را با انگیزه بسیار بیشتر و بهتری انجام دهید. به عنوان مثال می توانید از او برای روش های مختلف وزن کم کردن مشورت بگیرید و یا این که درباره شیوه های انجام دادن کار کم کردن وزن با او صحبت کنید و کارهای مانند آن. تحقیقات مختلفی که در این زمینه انجام گرفته است نشان داده است که افرادی که برای خودشان یک هدفی تعیین می کنند و می خواهند تا به این هدف برسند اگر فرد دیگری را پیدا کنند که این فرد نیز مانند آنها می خواهد به همان هدف برسند میزان بازدهی آنها خیلی بیشتر از زمانی می شود که خودشان به تنهایی می خواهند کاری را انجام دهند.

27) هر روز صبح تخت خواب خودتان را مرتب کنید!

از دیگر نکته های مهمی که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که هر روز صبح تخت خواب خودتان را مرتب کنید. این موضوع ممکن است در وهله اول به نظرتان خیلی کم ارزش بیاید ولی وقتی که خوب به آن فکر می کنید متوجه می شوید که اهمیت این موضوع از آن چیزی که فکرش را می کرده اید خیلی بیشتر است! در صورتی که شما هر روز صبح وقتی که از خواب بیدار می شوید رختخواب خودتان را مرتب کنید می توانید انتظار داشته باشید که در زندگیتان نظم بیشتری خواهید گرفت. همین موضوع به شما کمک می کند که کارهایی را که قرار است برای رسیدن به هدفتان انجام دهید خیلی بهتر و با کیفیت بیشتری انجام دهید و همین موضوع باعث می شود که احتمال این که به هدفی که برای خودتان تعیین کرده اید برسید خیلی بیشتر شود. بنابراین وقتی که صبح ها از رختخواب بیدار شدید برای این که بازدهی کاریتان در طول روز بیشتر شود سعی کنید همیشه رختخواب خودتان را مرتب کنید تا بازدهی کاریتان بیشتر شود.

28) از زمانی که در مسیر هستید استفاده کنید!

یکی از بهترین روش ها برای افرادی که می خواهند کیفیت زندگیشان بهتر شود این است که از زمانی که در حال پیمودن مسیر برای رسیدن به محل کارشان و یا خانه و یا هر جای دیگری هستند استفاده می کنند. به عنوان مثال فرض کنید شرایط کاری شما به شیوه ای است که برای این که به محل کارتان برسید باید در شبانه روز 2 ساعت در راه باشید. در این صورت می توانید از این 2 ساعت استفاده کنید تا کیفیت زندگی خودتان را بهتر کنید. به عنوان مثال فرض کنید که شما 5 روز در هفته سر کار می روید و هر روز باید 2 ساعت رانندگی کنید. (1 ساعت از خانه تا محل کار و 1 ساعت از محل کار در خانه در راه بازگشت) بنابراین در این حالت شما در هفته 10 ساعت رانندگی می کنید و در ماه چیزی حدود 30 ساعت این کار را انجام می دهید. همین رانندگی کردن های طولانی می تواند فرصت زیادی را در اختیار شما قرار بدهد برای این که بتوانید تغییر اساسی در زندگی خودتان ایجاد کنید. به عنوان مثال می توانید به پادکست های زبان های خارجی گوش فرادهید و حتی می توانید به همین شیوه یک زبان خارجی را برای خودتان یاد بگیرید! بنابراین استفاده کردن از زمان هایی که شما صرف می کنید تا از یک محل به محل دیگر بروید یکی از بهترین شیوه هایی است که شما می توانید با استفاده از آن کیفیت زندگی خودتان را بهتر کنید.

29) احساسات خودتان را بنویسید!

گاهی نوشتن احساسات به شما کمک می کنند تا کیفیت کارتان را بهتر کنید. تحقیقات نشاند اده است که ان دسته از افرادی که هر چند وقت یک بار احساسات خودشان را می نویسند می توانند نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند کیفیت زندگی بهتری داشته باشند. شما به عنوان یک فردی که قصد دارد تا کیفیت زندگی خودش را ارتقا دهد و یا کاری انجام دهید که در مسیر بهتر شدن کیفیت زندگیش باشد بهتر است که یک قلم و کاغذ بردارید و شروع به نوشتن احساسات خودتان بکنید. وقتی که این احساسات را می نویسید می توانید هم دیدگاه بهترین نسبت به این احساسات پیدا کنید و هم این که مشخص کنید که هدفتان چیست و در زندگی به دنبال چه چیزی هستید. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید این احساساتتان را بررسی کنید و بر همین اساس هدف های خودتان را مشخص تر کنید.

30) میزتان را مرتب کنید!

داشتن یک میز مرتب یکی دیگر از نکته هایی است که شما به عنوان فردی که می خواهد تغییری در زندگیش ایجاد کند باید همواره درنظر داشته باشید. نباید فراموش کنید که میز کاری فردی که قرار است به یک هدفی برسد و برای این که به این هدف برسد تمام تلاشش را می کند نباید نامرتب باشد. تحقیقات زیادی در رابطه با میزان مرتب بودن محیط کاری و تاثیری که این مرتب بودن بر روی مرتب بودن افکار افراد دارد انجام گرفته اند که تقریبا تمام این تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که افرادی که دارای میز کاری و به طور کلی محیط کاری هستند نسبت به افرادی که میز مرتبی ندارند و یا محیط کاری مرتبی ندارند بازدهی بسیار بیشتری داشته اند. تحقیقات همچنین ثابت کرده است که آن دسته از افرادی که حقیقتا تصمیم گرفته اند تا تغییری در زندگیشان ایجاد کنند و تصمیم دارند تا آن طور که می خواهند عنان زندگی خودشان را به دست بگیرند افرادی هستند که به مرتب بودن وضعیت میزشان و به طور کلی به مرتب بودن وضعیت محل کارشان اهمیت زیادی می دهند.

31) زمان تلویزیون تماشا کردن را محدود کنید!

از دیگر نکته هایی که شما باید به عنوان یک فرد مصمم برای تغییر دادن وضعیت زندگی خودش به آن توجه کنید ین است که زمانی را که به تماشا کردن تلویزیون اختصاص می دهید کاهش دهید. شما برای این که به هدف هایی که برای خودتان تعیین کرده اید برسید نیاز دارید تا انرژی و زمان زیادی را صرف انجام دادن کار بکنید از این رو برای این که بتوانید آن طور که می خواهید از انجام دادن کارهای که می کنید نتیجه بگیرید و برای این که برای انجام دادن کارهایی که می کنید زمان مناسب داشته باشید بهترین کار این است که کارهایی را که منجر به اتلاف انرژی و زمان شما می شوند را کنار بگذارید. یکی از این کارها که بر روی افراد زیادی تاثیر زیادی می گذارد همین تلویزیون تماشا کردن است. شما برای این که بتوانید کارهایی انجام دهید که شما به را هدف هایی که دارید برسانند باید سعی کنید تا جایی که می توانید از انجام دادن کارهایی که باعث می شود که وقتتان گرفته شود پرهیز کنید و سعی کنید زمانی را که به این کارها اختصاص می دهید محدود کنید تا برای انجام کارهایی که شما را به آرزوهایتان می رسانند وقت بیشتری داشته باشید.

32) زودتر به رختخواب بروید!

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که شما باید به آن توجه کنید زود خوابیدن است. شما برای این که بتوانید کارهایی را که می خواهید انجام دهید باید سعی کنید تا ساعت های خواب و بیداریتان را در شبانه روز تنظیم کنید و برای این که این کارها را انجام دهید باید سعی کنید که تا جایی که می توانید خواب مناسبی داشته باشید. داشتن خواب مناسب می تواند به شما کمک کند تا تمرکزتان را بر روی کارهایی که می خواهید انجام دهید بیشتر کنید و این کارها را با سرعت بیشتری انجام دهید. در صورتی که خواب شبانه خوبی نداشته باشید نمی توانید به نتیجه مطلوبی که می خواهید برسید چون فردی که در شبانه روز خوب نخوابیده است نمی تواند انتظار داشته باشد که با 100 درصد تمرکزش بر روی کاری که می خواهد انجام دهد کار کند. تحقیقات نشان داده است که یکی از دلایل مهم پایین آمدن تمرکز برای انجام دادن کارها نبود خواب مناسب شبانه است بنابراین در صورتی که خوب مناسب شبانه نداشته باشید نمی توانید انتظار داشته باشید که تمام تمرکزتان را بر روی کارتان ایجاد کرده اید.

33) برای کارهایی که می خواهید انجام دهید یک لیست تهیه کنید!

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که شما به عنوان یک فردی که قرار است زندگی خودش را ارتقا دهد باید به آن توجه داشته باشید این است که برای کارهایی که می خواهید انجام دهید یک لیست داشته باشید و سعی کنید تا در این لیست اولویت های مختلف را قرار دهید. به عنوان مثال، اگر فکر می کنید که یکی از کارهایتان باید ارزش بیشتری از کار دیگرتان داشته باشد اولویت را به این کار قرار دهید. ایجاد کردن چنین لیستی یکی از مهم ترین اصولی است که شما باید به هنگام برنامه ریزی انجام دهید و در حقیقت اگر برای کارهایی که می کنید برنامه ریزی نداشته باشید نمی توانید موفق شوید بنابراین ایجاد کردن چنین لیستی یکی از مهم ترین و کلیدی ترین روش هایی است که با استفاده از آن می توانید برنامه هایتان را اجرا کنید و در کارهایی که قرار است انجام دهید تا زندگیتان ارتقا پیدا کند موفق شوید. پس سعی کنید تا برای خودتان یک لیستی از کارهایی که قرار است آنها را انجام دهید ایجاد کنید و بر این اساس کارهایتان را انجام دهید.

34) به برنامه غذایی خودتان اهمیت دهید!

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما به عنوان یک فردی که قرار است کیفیت زندگی خودش را بالا ببرد باید به آن توجه داشته باشید این است که به برنامه غذایی خود اهمیت دهید. این که چه چیزی می خورید می تواند تاثیر زیادی در عملکردتان داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که می خواهید بدنتان انرژی زیادی برای کار داشته باشد باید غذاهایی بخورید که انرژی زا هستند. بنابراین باید حتما به چیزهایی که می خورید توجه داشته باشید و برای آن یک برنامه ریزی منظم داشته باشید. همچنین زمانی که این غذاها را می خورید می تواند بر روی سلامتی شما تاثیر زیادی داشته باشد. به عنوان مثال گفته می شود که حداقل 2 ساعت بعد از این که یک وعده غذایی سنگین خورید به رختخواب بروید بنابراین در صورتی که شما این قانون را نادیده بگیرید ممکن است برای سلامتی جسمیتان مشکلاتی ایجاد شود و همین مشکلات ممکن است منجر به ایجاد مشکلات جدی تر و پیچیده تری برای تواناییتان برای انجام دادن کارهایی شود که می خواهید آنها را انجام دهید. بنابراین باید تمام تلاشتان را بکنید که غذاهایی که می خورید به صورت زمانبندی شده باشند.

35) از روش های مختلف برای ریلکسیشن استفاده کنید!

برای این که بتوانید کار ریلکسیشن را یاد بگیرید باید سعی کنید که از روش های مختلف استفاده کنید. استفاده کردن از روش های مختلف باعث می شود که شما بتوانید بهترین روش را برای انجام این کار پیدا کنید و سعی کنید تا بر این اساس ریلکسیشن را انجام دهید. شما باید سعی داشته باشید تا روشی را که از میان روش های مختلف بیشتر شما را به آرامش می رساند پیدا کنید و بر این اساس به این موضوع فکر کنید که آیا می توانید با استفاده از این روش آن طور که می خواهید به درجه ای از ریلکسیشن برسید که به شما کمک کند که تمرکزتان برای انجام کارهایتان بیشتر شود یا خیر. و سپس سعی کنید بر این اساس برنامه خودتان را برنامه ریزی کنید. در غیر این صورت باید به روش های مختلف دیگری که برای ریلکسیشن وجود دارد فکر کنید و سعی کنید تا بر این اساس روش بهینه را انتخاب کنید. بنابراین توجه کردن به روش های مختلف ریلکسیشن و انتخاب کردن روش بهینه برای این کار می تواند به شما کمک کند تا کارتان را آن طور که می خواهید انجام دهید.

36) از انجام دادن چند کار به صورت همزمان خودداری کنید!

یکی از اشتباهاتی که افرادی که می خواهند کیفیت زندگیشان را ارتقا دهند و یا می خواهند به هدف هایی که برای خودشان تعیین کرده اند برسند این است که فکر می کنند باید چند کار را به صورت همزمان با هم انجام دهند. این در صورتی است که اگر شما بتوانید چند کار را به صورت همزمان با هم انجام دهید حتما در یکی از این کارها (و یا در هیچکدام از این کارها) تمرکز لازم را نخواهید داشت بنابراین بدون تردید موفق نخواهید شد که این کار را با تمرکز 100 درصدی انجام دهید! شما باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید به جای این که بر روی انجام دادن چند کار متمرکز شوید تنها یک کار را انجام دهید و همین انجام دادن یک کار به شما کمک می کند تا تمرکز بیشتری بر روی آن داشته باشید. تحقیقات نشان داده است که وقتی که ما انسان ها سعی می کنیم چند کار را با هم انجام دهیم مغز ما دچار سردرگمی می شود و همین موضوع باعث ایجاد استرس بیشتر در مغز می شود بنابراین تمرکزمان برای انجام کارهای دیگر کم می شود.

37) بدانید که در چه ساعت هایی از شبانه روز بازدهی مفیدتری دارید!

شما باید خودتان را بشناسید و بدانید که در چه ساعت هایی از شبانه روز بهترین کارایی را دارید. به عنوان مثال ممکن است شما فردی باشید که بهترین بازدهی خودتان را در هنگام صبح دارید و یا ممکن است شما فردی باشید که در ساعت های بعد از ظهر بازدهی بهتری داشته باشید. در هرکدام از این حالت ها شما باید خودتان را بشناسید و سعی کنید تا درک کنید که بهترین ساعت هایی که شما با کار کردن در این ساعت ها می توانید بازدهی بیشتری داشته باشید چه ساعت هایی است. شما برای این که بتوانید این ساعت های پرکار خودتان را مشخص کنید بر روی خودتان آزمایش های مختلفی انجام دهید و عملکرد خودتان را در شرایط مختلف مورد سنجش قرار دهید. به عنوان مثال بازدهی که ناشی از کارهایی است که شما در ساعت های صبح انجام می دهید را با بازدهی که ناشی از کارهایی است که در ساعت های بعد از ظهر انجام می دهید مقایسه کنید و انتخاب کنید که در کدامیک از این ساعت ها بازدهی بیشتری دارید. البته فراموش نکنید که انجام دادن این سنجش ها آن هم تنها یک بار نمی تواند منجر شود که شما نتیجه گیری مناسبی در این رابطه بکنید و در صورتی که به عنوان مثال یک روز صبح بازدهی بهتری داشتید نمی توانید بلافاصله نتیجه بگیرید که فردی هستید که صبح ها کار می کنید بلکه شما باید این کارها را بارها و بارها تکرار کنید که به خودتان ثابت شود که حقیقتا چه ساعت هایی می توانید بهترین نتیجه ها را از کارتان بگیرید.

38) به خودتان جایزه بدهید و خودتان را تشویق کنید!

تحقیقات نشان داده است که افرادی که می خواهند مسیری را طی کنند و یا می خواهند کاری کنند که تغییری در زندگیشان ایجاد شود برای این که بتوانند این کار با کیفیت بالایی انجام دهند باید به خودشان جایزه بدهند و خودشان را تشویق کنند. در حقیقت وقتی که شما این کارها را انجام می دهید و خودتان را تشویق می کنید هم به صورت خودآگاه و هم به صورت ناخودآگاه روحیه بیشتری برای انجام دادن کار پیدا می کنید و همین روحیه باعث می شود که کیفیت کارتان بهتر و بهتر شود. در صورتی که به جای این که خودتان را تشویق کنید برای کارهایی که نکرده اید خودتان را سرزنش کنید روحیه تان برای ادامه دادن کار بدتر می شود.

39) گوشی همراهتان را کنار بگذارید!

یکی از عوامل بسیار مهمی که باعث می شود شما به عنوان فردی که خواستار ایجاد کردن تغییراتی در زندگیش است نتواند چنین تغییراتی را ایجاد کند این است که ساعت های زیادی در شبانه روز را به کار کردن با گوشی همراهتان بپردازید. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از تلفن های همراه آن هم به مدت های طولانی باعث صدمات روحی و جسمی زیادی به افراد می شود. به عنوان مثال، فرض کنید شما فردی باشید که به هنگامی که از خواب بیدار می شود شروع به استفاده از تلفن همراهش بکند و این کار را برای مدت طولانی بعد از بیداری ادامه دهد (به عنوان مثال شما تا 2 ساعت بعد از این که از خواب بیدار شدید به تلفن همراهتان نگاه کنید) در چنین شرایطی، شما دو ساعت از بهترین ساعت هایی را که می توانید به انجام دادن کارهای مفید دیگر گذرانده باشید از دست می دهید. بنابراین اگر هر روز 2 ساعت را به استفاده از تلفن همراهتان اختصاص دهید با یک محاسبه ساده در ماه 60 ساعت را به این کار اختصاص داده اید که این عدد برابر با بیش از 700 ساعت در سال می شود. شما با این 700 ساعت می توانید کارهای بسیار ارزشمندتری بکنید!

40) بدانید که هیچ کس کامل نیست!

هیچ کس کامل نیست و شما نیز نباید انتظار داشته باشید که فردی کامل باشید. در صورتی که این موضوع را درک کنید بسیاری از اشتباهاتی را که افراد دیگری که می خواهند مسیر رسیدن به کمال را طی کنند مرتکب می شوند مرتکب نمی شوید. شما باید سعی کنید که ایرادات خودتان را بشناسید و به این موضوع اعتقاد داشته باشید که هیچ کس کامل نیست و شما نباید از خودتان انتظار داشته باشید که به عنوان یک فرد کامل و بدون نقص تمام انتظاراتی را که از خودتان دارید برآورده کنید. انسان ها موجوداتی هستند که اشتباه می کنند و بعضی وقت ها این اشتباهات آنها باعث می شود که ضررهای زیادی به آنها برسد ولی آنها نباید خودشان را برای انجام چنین اشتباهاتی سرزنش کنند! به جای این که خودتان را برای انجام این اشتباهات سرزنش کنید سعی کنید تا اشتباهات خودتان را بشناسید و تلاش کنید تا در مراحل بعدی این اشتباهات را تکرار نکنید.

[ بازدید : 41 ]

[ شنبه 11 بهمن 1399 ] [ 14:39 ] [ منوچهر ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]