روانشناسی مثبت و مدیریت خویشتن

50 دانستنی جالب درباره افسردگی (بخش اول)


1) دانشمندان نشان داده اند که حتی اتفاقات مثبت زندگی می توانند منجر به بروز افسردگی در شما شوند

اکثر ما فکر می کنیم که "افسردگی" تنها زمانی ایجاد می شود که اتفاقات بدی برای ما بیفتد ولی تحقیقات اخیر دانشمندان نشان داده است که حتی اتفاقات مثبتی که در زندگی ما می افتند مانند ازدواج کردن، شروع کردن یک شغل جدید و یا فارغ التحصیل شدن از دانشگاه می توانند منجر به وقوع افسردگی در ما شوند.

2) 30 درصد معتادان به مواد مخدر و یا نوشیدنی های الکلی افسرده هستند

مصرف مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی تاثیرات مخرب زیادی را بر روی حال این افراد می گذارد و شانس ابتلای آنها به افسردگی را بیشتر می کند. تحقیقات نشان می دهد که میزان افسردگی در افرادی که به نوشیدنی های الکلی و یا مواد مخدر وابستگی دارند نسبت به افراد عادی خیلی بیشتر است تا حدی که تقریبا 30 درصد از افرادی که مواد مخدر و یا نوشیدنی های الکلی مصرف می کنند به افسردگی گرفتار هستند.

3) احتمال ابتلای زنان به افسردگی دو برابر مردان است!

شانس این که یک زن به افسردگی مبتلا شود نسبت به این که یک مرد افسرده شود دو برابر است. علت این موضوع این است که میزان ترشح هورمون استروژن در زنان بالاتر است. این هورمون باعث می شود که فعالیت های انتقال نورون ها در مغز تغییر پیدا می کند که همین موضوع خودش عامل مهمی برای افسردگی می باشد.

4) در کشور آمریکا، 25 درصد از افراد حداقل یک بار در زندگی طعم افسردگی را چشیده اند!

تحقیقات نشان می دهند که در کشور آمریکا از هر چهار نفر یک نفر حداقل یک بار در زندگیشان افسرده شده است

5) مردان و زنان نسبت به افسردگی رویکردهای کاملا متفاوتی را از خودشان بروز می دهند

مردان نسبت به زنان در مقابل افسردگی رویکردهای متفاوتی را بکار می برند. به عنوان مثال، زنان وقتی که افسرده می شوند احساس نا امیدی می کنند در صورتی که وقتی مردان چنین احساسی دارند سعی می کنند این احساس خودشان را با نشان دادن و ابراز کردن خشم و انجام اعمال خشونت بار نشان دهند. زنان وقتی افسرده می شوند بیشتر به دنبال فردی هستند که بتوانند برایش صحبت کنند و با او درد دل کنند در صورتی که مردان افسرده بیشتر سعی می کنند تا افسردگیشان را به شکل خشم بروز دهند.

6) دانشمندان نشان داده اند که افسردگی با پوکی استخوان رابطه مثبت دارد!

تحقیقات اخیر دانشمندان نشان داده است که افرادی که افسردگی می گیرند ریسک بالای ابتلا به پوکی استخوان دارند. این موضوع مخصوصا می تواند برای زنان خطرناک باشد.

7) بیش از 20 میلیون آمریکایی افسردگی دارند

تحقیقات نشان داده است که در کشور آمریکا بیش از 20 میلیون نفر از بیماری افسردگی رنج می برند

8) افسردگی در کشورهای صنعتی مانند کشور آمریکا به یکی از مهم ترین انواع بیماری های روانی مبدل شده است

در کشورهای صنعتی افسردگی یکی از مهم ترین بیماری های روانی محسوب می شود

9) آمارها نشان می دهد سالانه 15 درصد از مبتلایان به افسردگی خودکشی می کنند

سالانه از میان افرادی که به بیماری افسردگی دچار می شوند تقریبا 15 درصد از آنها خودکشی می کنند!

10) بر اساس آمار بیش از 6 درصد از کودکان آمریکایی افسردگی و 4.9 درصد از آنها افسردگی حاد دارند

بر اساس آمارهایی که موسسه ملی سلامت آمریکا اعلام کرده است در کشور آمریکا بیش از 6 درصد از کودکان از افسردگی رنج می برند و 4.9 درصد از آنها دارای افسردگی شدید هستند!

11) یکی از بارزترین نشانه های افسردگی صدمات جسمی است که فرد به خودش وارد می کند

یکی از مهم ترین و بارزترین نشانه های تشخیص این که فردی افسردگی دارد یا خیر این است که افرادی که افسرده هستند سعی می کنند به شیوه های مختلف به بدنشان لطمه وارد کنند. این لطمه ها می تواند به شکل زخم کردن بخش هایی از بدن و یا وارد آوردن آسیب های دیگر به بدن (مانند سوزاندن بدن و کارهایی از این قبیل) باشد.

12) احتمال ابتلا به افسردگی در افراد مسن نسبت به افراد جوان بیشتر است!

به دلیل این که مغز افرادی که سن بالاتری دارند نسبت به تغییرات شیمیایی و اختلالات شیمایی که ممکن است در آن اتفاق بیفتد حساسیت بیشتری دارد بنابراین شانس این که این افراد به افسردگی دچار شوند نسبت به افراد جوان خیلی بیشتر می شود.

13) در قرون وسطی فکر می کردند افراد افسرده توسط شیطان نفرین شده اند!

در دروان قرون وسطی کسی نمی دانست بیماری های روحی چیست. بنابراین افرادی که به بیماری های روحی (که افسردگی نیز یکی از این بیماری هاست) دچار می شدند مردم دیگر فکر می کردند که آنها تحت تاثیر یک روح شیطانی قرار گرفته اند و این روح شیطانی در بدن این افراد رفته است.

14) در سال 1773 برای اولین بار در کشور آمریکا یک آسایشگاه روانی دایر شد!

بعد از قرون وسطی کم کم انسان ها متوجه شدند که این افراد دچار بیماری های روانی هستند و شیطان آنها را تسخیر نکرده است. بنابراین تصمیم گرفتند تا با آنها مانند بیمارانی که نیاز به درمان دارند برخورد کنند و برایشان مراکزی را دایر کنند که بتوانند در این مراکز درمان شوند. بنابراین اولین آسایشگاه روانی در کشور آمریکا در سال 1773 در ویرجینا دایر شد.

15) فروید بر این اعتقاد بود که علت اصلی افسردگی خشم انسان نسبت به خودش است!

فروید پدر علم روان شناسی نامیده می شود وفردی است که بسیاری از مفاهیم روان شناسی را برای اولین بار مطرح کرد و بنیان گذار بسیاری از اصول اصلی روان شناسی نوین که امروزه نیز روان شناسان بر اساس این اصول کار می کنند بود. نظر او درباره افسردگی این بود که افسردگی در حقیقت از خشمی حاصل می شود که انسان نسبت به خودش دارد.

16) تقریبا 80 درصد از افرادی که از بیماری افسردگی رنج می برند تحت درمان قرار نمی گیرند!

افسردگی یک بیماری حاد است که نیاز است که حتما تحت درمان قرار بگیرد. متسفانه آمارها نشان داده است که از میان هر پنج نفری که به این بیماری مبتلا می شوند چهار نفرشان تحت درمان قرار نمی گیرند.

17) افسردگی در میان بیماران مبتلا به سرطان می تواند عمر آنها را کوتاه کند!

تحقیقات نشان داده است وضعیت روحی بیمارانی که به سرطان مبتلا هستند در درمان آنها بسار موثر است. در صورتی که این بیماران از روحیه خوبی برخوردار باشند احتمال این که به خوبی و با موفقیت درمان شوند خیلی زیاد می شوند. دانشمندان می گویند در صورتی که بیماران مبتلا به سرطان به افسردگی نیز دچار باشند شانس آنها برای درمان خیلی پایین می آید و عمر آنها چندین سال کاهش پیدا می کند.

18) آمارها نشان می دهد که تقریبا 6 میلیون آمریکایی به اختلال افسردگی دوقطبی مبتلا هستند

یکی از انواع بسیار مخرب افسردگی، اختلال دوقطبی است. این حالت که به آن حالت رسوایی و شیدایی گفته می شود حالتی است که در آن فرد بعضی وقت ها در قله های شادیست و بعضی وقت ها در عمق افسردگی غرق می شود! تحقیقات نشان می دهد که تقریبا 6 میلیون فرد آمریکایی به این اختلال مبتلا هستند.

19) افسردگی در زنان احتمال سکته مغزی را بالا می برد!

تحقیقاتی که دانشمندان درباره ارتباط میان افسردگی و بالا رفتن احتمال ابتلای آنها به سکته مغزی انجام داده اند نشان می دهد که میان این دو پارامتر یک رابطه مستقیم وجود دارد.

20) افسردگی می تواند باعث تشدید آسم در کودکان آسمی شود!

داشنمندان نشان داده اند که وقتی که کودکانی که مبتلا به آسم هستند همزمان دچار افسردگی هم می شوند، شانس این که افسردگی آنها بیماری آسمشان را هم تقویت کند خیلی بیشتر می شود بنابراین کودکانی که هم آسم و هم افسردگی دارند نسبت به کودکانی که فقط آسم دارند و افسردگی ندارند، از نظر این بیماری وضعیت بدتری دارند!

21) بازی های کامپیوتری به تشدید افسردگی در افراد کمک می کند!

تحقیقات نشان داده است که میان انجام بازی های کامپیوتری و تشدید بیماری افسردگی ارتباط مستقیمی وجود دارد. به طور معمول افرادی که وقت زیادی را در شبانه روز به انجام بازی های کامپیوتری می گذرانند شانس بیشتری دارد که به افسردگی مبتلا شوند. تحقیقات همچنین نشان داده اند که چنین افراد به احتمال زیاد افرادی از نظر اجتماعی منزوی و همچنین افرادی دارای اضافه وزن می شوند. آمارها نشان داده است که اکثر افرادی که به صورت حرفه ای بازی های کامپیوتری انجام می دهند و به این دلیل دچار افسردگی می شوند مردانی در گروه سنی زیر 35 سال می باشند.

22) مردانی که به میانسالی می رسند نسبت به زنانی که به میانسالی می رسند شانس بیشتری برای ابتلا به افسردگی دارند!

هنگامی که مردان به سنین میانسالی می رسند، به دلیل کاهش میزان هورمون تستسترون در بدنشان شانس این که به بیماری افسردگی مبتلا شوند زیاد می شود. این در صورتی است که احتملا این که زنانی که به میانسالی می رسند افسرده شوند از مردان به شکل قابل توجهی کمتر است.

23) خطر ابتلا به بیماری های مختلف در نوزادانی که مادران افسرده ای دارند خیلی زیاد است!

تحقیقات نشان می دهد که وقتی مادران افسرده زایمان می کنند خطر این که فرزند به بیماری های مختلف جسمی دچار شود خیلی زیادتر از زمانی است که مادری که زایمان می کند هیچ بیماری روحی نداشته باشد. البته زنانی که زایمان می کنند یک خطر اصلی ابتلا به افسردگی به دلیل بارداری را دارند. تحقیقات نشان داده است که بین 14 تا 23 درصد از زنان حامله به یکی از انواع افسردگی دچار می شوند.

24) خوردن اومگا تری می تواند خطر ابتلای زنان حامله به افسردگی را کاهش دهد

دانشمندان برای کاهش دادن خطر ابتلای زنان حامله به افسردگی راه کارهای زیادی را پیشنهاد کرده اند که یکی از آنها خوردن اومگا تری می باشد. آنها نشان داده اند که خوردن امگا تری می تواند به زنان حامله کمک کند تا بر افسردگی خودشان غلبه کنند.

25) نوزادان پدرانی که دچار افسردگی هستند دو برابر نوزادان پدرانی که افسردگی ندارند گریه می کنند!

یکی از تحقیقاتی که اخیرا در اروپا انجام گرفته است نشان داده است که احتمال این که نوزادانی که پدران افسرده دارند مرتبا گریه کنند نسبت به نوزادانی که پدران افسرده ندارند دو برابر است!

[ بازدید : 50 ]

[ شنبه 11 بهمن 1399 ] [ 15:38 ] [ منوچهر ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]