روانشناسی مثبت و مدیریت خویشتن

50 دانستنی جالب درباره افسردگی (بخش دوم)

26) تحقیقات نشان داده است 85 درصد از افرادی که از یک شخص سالخورده مراقبت می کنند نشانه هایی از افسردگی از خودشان بروز می دهند!

تحقیقات دانشمندان نشان داده است احتمال این که فرد جوانی که از یک فرد سالخورده مراقبت می کند به بیماری افسردگی دچار شود خیلی بالاست. دانشمندان می گویند احتمال این که فرد جوانی که از یک فرد مسن مراقبت می کند علایمی از افسردگی از خودش نشان دهد 85 درصد است به این معنی که 85 درصد از افرادی که از سالمندان مراقبت می کنند افسرده هستند!

27) کودکانی که دچار اضافه وزن هستند به میزان قابل توجهی نسبت به کودکانی که اضافه وزن ندارند افسرده می شوند!

تحقیقات نشان داده است کودکانی که دچار اضافه وزن هستند به میزان قابل توجهی نسبت به کودکانی که اضافه وزن ندارند افسرده می شوند! دانشمندان می گویند کودکانی که اضافه وزن دارند نسبت به کودکان دیگری که داران وزن معمولی هستند احساس کمبود می کنند بنابراین احساس تنهایی بیشتری نسبت به کودکان دیگر می کنند. این کودکان همچنین نسبت به کودکان معمولی اعتماد به نفس کمتری دارند که همه این عوامل شانس ابتلای آنها به افسردگی را افزایش می دهد.

28) مصرف طولانی مدت ماری جوانا می تواند خطر ابتلا به افسردگی را تا میزان قابل توجهی بالا ببرد!

دانشمندان بر این باورند که مصرف ماری جوانا در طولانی مدت می تواند خطر این که افراد افسرده شوند را بیشتر کند. مصرف طولانی مدت ماری جوانا باعث می شود که بخش هایی از مغز که مرتبط با تولید هورمون های ضدافسردگی در بدن هستند کندتر کار کنند بنابراین در افرادی که این ماده را برای مدت طولانی مصرف می کنند مغز آمادگی بیشتری نسبت به ابتلا به بیماری افسردگی خواهد داشت و در نتیجه خطر ابتلا به افسردگی بیشتر می شود.

29) افرادی که مبتلا به افسردگی هستند نسبت به افرادی معمولی پنج برابر بیشتر امکان دارد که مبتلا به اختلالات خواب شوند!

تحقیقات نشان می دهد که شانس این که افرادی که به افسردگی مبتلا هستند دچار مشکلاتی مانند مشکل اختلالات خواب شوند از افراد معمولی به میزان 5 برابر بیشتر است! دانشمندان همچنین می گویند احتمال این که افراد افسرده مشکلاتی از قبیل مشکلات تنفسی و یا مشکلات تنگی نفس به هنگام استراحت کردن و خوابیدن پیدا کنند نسبت به افرادی که افسردگی ندارد خیلی بیشتر است.

30) بسیاری از افراد افسرده گزارش کرده اند که احساس می کنند نمی توانند هیچ کاری انجام دهند!

بسیاری از انسان هایی که به بیماری افسردگی دچار شده اند گزارش کرده اند که احساس می کنند بدنشان بسیار ضعیف شده است و نمی توانند هیچ کاری انجام دهند. آنها گزارش می کنند که احساس می کنند یک نیروی بیرونی وجود دارد که به آنها اجازه انجام دادن هیچ کاری را نمی دهد. به عنوان مثال آنها فکر می کنند که توانایی این که حتی از خانه بیرون بیایند و یا صبح ها به راحتی و بانشاط از رختخواب بلند شوند ندارند. این در صورتی است که از نظر جسمی کاملا سالم هستند!

31) تعداد زیادی از افراد افسرده از جامعه کناره گیری می کنند!

یکی از مهم ترین و جدی ترین آسیب هایی که افسردگی داشتن می تواند به انسان وارد کند این است که باعث می شود آنها از جامعه کناره گیری کنند. فردی که افسرده می شود شادابی و نشاط لازم برای بودن در جامعه را از دست می دهد بنابراین روز به روز از جامعه دورتر می شود و یک حالت انزوا پیدا می کند که این انزوا می تواند تاثیرات جدی و جبران ناپذیری را بر روی او داشته باشد.

32) بقراط ریلکسیشن را برای درمان افسردگی پیشنهاد کرده بود!

اولین درمانی تاریخی که برای بیماری افسردگی تجویز شده است مربوط به بقراط می شود. بقراط بر این باور بود که افسردگی زمانی ایجاد می شود که تعادل میان بخش های بدن به هم می خورد. او بر این اعتقاد بود که می توان با انجام دادن کارهایی مانند ریلکسیشن و کارهایی مانند آن تعادل را به بدن بازگرداند!

33) عده ای از مبتلایان به افسردگی "آگروفوبیا" یا ترس از قرار گرفتن در اجتماع می گیرند!

برخی از بیماران مبتلا به افسردگی یک نوع فوبیا به نام "آگروفوبیا" می گیرند. این فویبا که ترس از جمع است به این شکل است که آنها می ترسند به مکان های عمومی بروند!

34) سازمان بهداشت جهانی پیش بینی می کند که تا سال 2030 افسردگی دومین عامل اصلی بروز مشکلات و ناتوانی های مختلف می شود!

تعداد افراد افسرده روز به روز در حال افزایش است و افسردگی روز به روز مشکلات جدیدتری را برای افراد دنیا ایجاد می کند. سازمان بهداشت جهانی پیش بینی می کند که تا سال 2030، افسردگی به دومین عامل اصلی برای بروز مشکلات و ناتوانی های مختلف تبدیل می شود. (پیش بینی می شود که بیماری ایدز مقام اول را خواهد داشت!)

35) سن افسردگی در حال کم شدن است!

تعداد افرادی که افسرده می شوند روز به روز در حال افزایش است و همچنین سن ابتلا به این بیماری روز به روز در حال کم شدن می باشد. تحقیقات نشان داده است که در سال های اخیر احتمال این که جوانان به این بیماری دچار شوند بیشتر و بیشتر شده است و ابتلا به افسردگی در میان جوانان در گروه های سنی بین 24 تا 35 ساله در حال گسترش است.

36) تحقیقات اخیر نشان داده است افسردگی چهارمین دلیل مرگ های زودهنگام در دنیاست!

در سال های اخیر تحقیقات زیادی در رابطه با افسردگی انجام گرفته است. در این تحقیقات مشخص شده است که بسیاری از مرگ های مختلف به دلایلی انجام شده اند که به صورت غیرمستقیم به افسردگی ارتباط داشته است. به عنوان نمونه بارز این مرگ ها خودکشی می باشد که دلیل اصلی در بسیاری از موارد افسردگی می باشد. همچنین تحقیقات نشان داده اند افسردگی می تواند منجر به بروز بسیاری از مرگ های زودهنگام دیگر هم باشد و آمارها نشان می دهد که افسردگی چهارمین عامل بروز مرگ های زودهنگام و همچنین ناتوانی های مختلف در دنیا است.

37) افسردگی معمولا خودش را در چهار حالت تغییرات در حال، تغییرات بصری، تغییرات فیزیکی و تغییرات رفتاری نشان می دهد!

افسردگی معمولا دارای چهار رکن اساسی است و خودش را به چهار شکل مختلف نشان می دهد. این چهار شکل تغییرات در حال فرد، تغییرات بصری (به عنوان مثال تغییرات در شیوه تفکر و شیوه نگرشی که فرد نسبت به زندگی دارد و همچنین تغییرات در پروسه تجزیه و تحلیل کردن و نتیجه گیری کردن او)، تغییرات فیزیکی و تغییرات رفتاری می باشند.

38) بسیاری از شخصیت های معروف و خلاق دنیا افسردگی داشتند!

بیماری افسردگی یک بیماری بسیار رایج است. بسیاری از شخصیت های معروف دنیا هستند که به این بیماری دچار بوده اند. این شخصیت ها افرادی بسیار خلاق بودند و حتی در بسیاری از موارد افرادی بسیار موفق بودند ولی به دلیل ابتلا به بیماری افسردگی سختی های زیادی در زندگی متحمل می شدند. به عنوان مثال می توان از آبراهام لینکلن یکی از معروفترین روسای جمهور ایالات متحده آمریکا نام برد. او بعد از مرگ همسر اولش دچار افسردگی شد و ظاهرا برای مدت طولانی از عمرش همچنان افسرده بود.

39) دانشمندان بر این باورند که افسردگی می تواند دلایل متفاوت و بسیار متعددی داشته باشد!

افسردگی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. این دلایل می توانند دلایل ژنتیکی و یا دلایل مربوط به شکل زندگی افراد باشند. دانشمندان بر این باورند که عوامل غیروراثتی نسبت به عوامل وراثتی می توانند تاثیرات بسیار بیشتری را بر روی میزان افسردگی در افراد داشته باشند. همچنین نوع نگرش افراد نسبت به زندگی و شیوه برخورد با مشکلات و مسایل می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی احتمال ابتلای افراد به افسردگی داشته باشد. علاوه بر این عوامل، عوامل خارجی (مانند مصرف برخی از داروها در طولانی مدت) نیز می توانند تاثیر زیادی بر روی افسردگی افراد داشته باشند.

40) برخی از بیماری ها دارای تعاملاتی با بیماری افسردگی هستند!

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که بعضی از بیماری ها دارای تعاملاتی با بیماری افسردگی هستند. به این معنی که وقتی فردی به این بیماری مبتلا می شود احتمال این که به افسردگی مبتلا شود هم بیشتر می شود و وقتی که به افسردگی مبتلا می شود احتمال این که به این بیماری ها مبتلا شود بیشتر است. این بیماری ها شامل بیماری های قلبی، سرطان، بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون و بیماری های مربوط به اختلال در خواب می باشند.

41) محققان به این نتیجه رسیده اند که افراد مبتلا به پارکینسون بیشتر از این که از محدودیت های جسمانی آزار ببینند، از افسردگی ناشی از این بیماری ناراحت می شوند!

دانشمندان با تحقیق درباره افرادی که به بیماری پارکینسون مبتلا هستند به این نتیجه رسیده اند که عامل افسردگی بیشتر از هر چیز دیگری این افراد را آزار می داده است. آنها به این نتیجه رسیده اند که افسردگی بیشتر از مشکلاتی که این بیماری برای آنها ایجاد می کند (مشکلاتی مانند محدودیت های فیزیکی و یا مشکلات دیگر) این افراد را اذیت می کرده است.

42) احتمال این که افرادی که پرخوری می کنند به افسردگی مبتلا شوند از افراد دیگر بیشتر است!

با این که پزشکان و محققان برای ابتلا به بیماری افسردگی دلایل مختلفی ذکر کرده اند ولی یکی از مهم ترین و کلیدی ترین عواملی که می تواند منجر به افسردگی در افراد شود عامل پرخوری و عدم تعادل در خوردن می باشد. تحقیقات دانشمندان ثابت کرده است که افرادی که در غذا خوردن تعادل ندارند و نظم غذایی درستی ندارند شانس بسیار بالایی دارند که به بیماری افسردگی مبتلا شوند.

43) بیماری افسردگی سالانه منجر به خسارت های بسیار زیادی به اقتصاد جهانی می شود!

افرادی که افسرده هستند بازدهی کاری کمتری دارند و همین موضوع باعث ضرر خوردن به اقتصاد کشورهای دنیا می شود. به عنوان مثال در ایالات متحده تخمین زده می شود که به طور کلی 44 میلیارد دلار به دلیل افسردگی به اقتصاد آمریکا ضرر وارد شده باشد: 12 میلیارد دلار مربوط به هزینه هایی است که به درمان های مستقیم افسردگی مربوط می شوند و 8 میلیارد دلار هم مربوط به مرگ های زودهنگام نیروی کار می شود و 24 میلیارد دلار هم مربوط به کم شدن بهره وری در محیط کاری می شود. البته هزینه هایی مانند هزینه های داروهای مورد استفاده و یا هزینه های رفتن به بیمارستان ها برای درمان و مواردی مانند آن با این که بسیار زیاد هستند ولی نسبت به این هزینه ها ناچیز بودند بنابراین در این محاسبه لحاظ نشده اند!

44) احتمال مرگ در افرادی که به افسردگی مبتلا هستند نسبت به افراد معمولی دو برابر بیشتر است!

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که احتمال این که افرادی که به افسردگی مبتلا هستند به دلیل مستقیم (دلیل خودکشی) و یا دلیل غیرمستقیم (دلایل مرگ ناشی از بیماری ها به دلیل افسردگی) بمیرند دو برابر بیشتر از احتمال مرگ افراد معمولی است!

45) تحقیقات نشان می دهد که احتمال ابتلا به افسردگی در سالمندانی که دچار بیماری های مختلف هستند به نسبت به سالمندان سالم خیلی بیشتر است!

تحقیقاتی که در رابطه با ارتباط سالمندان و احتمال ابتلای آنها به افسردگی انجام گرفته نشان می دهد احتمال این که سالمندان ناسالم و سالمندانی که به بیماری های مختلف از قبیل فشار خون، دیابت و یا کلسترول بالا به افسردگی مبتلا شوند نسبت به احتمال این که سالمندان معمولی افسرده شوند خیلی بالاتر است.

46) افراد افسرده نسبت به افراد معمولی بیشتر سرما می خورند!

دانشمندان می گویند احتمال این که افراد افسرده به بیماری سرماخوردگی مبتلا شوند نسبت به افراد معمولی دو برابر است!

47) پایین نگه داشتن وزن و ورزش کردن می تواند در ممانعت از ابتلا به افسردگی کمک زیادی بکند.

دانشمندان بر این باورند که برای جلوگیری از ابتلا به افسردگی ورزش کردن یکی از بهترین رویکردها می باشد. شانس افرادی که ورزش می کنند در ابتلا به افسردگی نسبت به افرادی که ورزش نمی کنند خیلی پایین تر است. همچنین نگه داشتن وزن در یک وزن ایده آل نیز یکی از مهم ترین نکته هایی است که افرادی که می خواهند افسرده نشوند باید به آن توجه کنند.

48) افسردگی دارای انواع مختلفی می باشد!

تحقیقات نشان می دهد که افسردگی انواع مختلفی دارد. هرکدام از انواع افسردگی دارای ویژگی های مخصوص به خودشان هستند و مضرات جداگانه ای دارند. هرکدام از انواع افسردگی ها نوعی بیماری محسوب می شوند و علایم مخصوص به خودشان را دارند. به عنوان مثال هایی از انواع افسردگی می توان به افسردگی عمومی، افسردگی فصلی، افسردگی اختلال تطبیقی، افسردگی دوقطبی اشاره کرد. هرکدام از این دسته های کلی دارای ده ها دسته بندی کوچکتر هستند.

49) افسردگی فصلی نوعی از افسردگی است که در آن فرد مبتلا ممکن است تنها در یکی از فصل های سال (و یا چند فصل) افسردگی داشته باشد!

افسردگی فصلی یکی از انواع افسردگی است که مربوط به تغییرات فصل می باشد. به بیان شفاف تر، افرادی که به این بیماری دچار هستند در فصل های مختلف سال حالت های روحی روانی مختلفی را تجربه می کنند و ممکن است در یکی از فصل ها بسیار افسرده باشند در صورتی که در فصل دیگری بسیار شاد باشند. البته این بیماری بیشتر در زنان دیده می شود ولی در مردان نیز وجود دارد.

50) آمارها نشان می دهند که در کشور آمریکا از هر 33 کودک یک نفر دچار افسردگی است و این میزان برای نوجوانان 1 در هر 8 نفر می باشد!

آمارها نشان می دهد که در کشور آمریکا از هر 33 کودک یکی از آنها دچار افسردگی است و از هر 8 نوجوان یکی از آنها افسرده می باشد. همچنین دانشمندان می گویند وقتی کودکی در یکی از مراحل رشد دچار یک فاز افسردگی می شود، احتمال این که در پنج سال آینده یک فاز دیگر افسردگی را تجربه کند 50 درصد می شود!

[ بازدید : 43 ]

[ يکشنبه 12 بهمن 1399 ] [ 10:00 ] [ منوچهر ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]