روانشناسی مثبت و مدیریت خویشتن

100 توصیه برای این که مثبت تر فکر کنید (بخش اول)


بخش اول: توصیه های عمومی جهت مثبت فکر کردن

1) بررسی کنید که علت ناراحتیتان چیست؟

قبل از هر چیز شما باید بررسی کنید که دلیل این که ناراحت هستید چیست؟ شما باید بررسی کنید چه اتفاقاتی افتاده که منجر شده است که شما به شرایط کنونی برسید و برای این که این مشکلات را برای خودتان حل کنید لازم است چکار کنید؟ در صورتی که توانستید علت اصلی ناراحتیتان را بفهمید در اکثر موارد بخش زیادی از کار را انجام داده اید!

2) اعتقاد داشته باشید که موفق می شوید!

هیچ چیز مانند اعتقاد داشتن به موفق شدن نمی تواند موفقیت واقعی را برای شما ایجاد کند. شما باید به خودتان ایمان داشته باشید و اطمینان داشته باشید که حتما در کارتان موفق می شوید. شما نباید به دل خودتان شک راه دهید وباید با تمام وجود اطمینان داشته باشید که می توانید کارتان را به موفقیت برسانید. البته این کار ممکن است کار آسانی نباشد ولی مطمئن باشید که به امتحانش می ارزد!

3) ایده هایی را برای چگونگی تبدیل کردن افکار منفی به افکار مثبت در خودتان پیدا کنید!

شما باید سعی کنید تا افکار و احساسات منفی را در خودتان به افکار و احساسات مثبت تبدیل کنید. انجام دادن این کار کمی دشوار می باشد و شما برای این که در این راه موفق شوید نیاز به تکرار و تمرین و تجربه زیادی دارید. بهترین کار این است که کم کم خودتان را به این وضعیت عادت دهید و سعی کنید تا هر بار که تمرین می کنید مقدار بیشتری از افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنید.

4) افکار خودتان را آگاهانه هدایت کنید!

شما باید کنترل افکار خودتان را به دست بگیرید و تمام تلاشتان را بکنید تا این افکار را آن طور که می خواهید به سمتی که می خواهید هدایت کنید. انجام دادن این کار دشوار است ولی شما باید از پس آن برآیید. شما باید زمانی که احساساتی مانند احساس اضطراب به سراغ شما آمد این افکار را کنترل کنید و سعی کنید آنها را به سمت فکرهای مثبت هدایت کنید.

5) بر روی چیزهای خوب زندگی متمرکز شوید

شما باید سعی کنید تا بر روی نکته های خوبی که در زندگیتان وجود دارد تمرکز کنید. این موضوع برای شما همیت زیادی دارد به این دلیل که به شما کمک می کند تا مثبت تر شوید. باید روزی چند ساعت بر روی این کار وقت بگذارید و سعی کنید تا در این ساعت ها تمرین کنید که افکار منفی از شما دور شوند.

6) خودتان را ببخشید!

این که شما به عنوان فردی که می خواهد مثبت فکر کند مدام خودتان را تنبیه کنید باعث می شود که تواناییتان برای مثبت فکر کردن کاملا از دست می رود. شما باید به جای این که مدام خودتان را سرزنش کنید و مدام به خودتان بگویید که چرا آن طور که نمی خواهید هستید نه تنها باعث می شود که کارتان آن طور که می خواهید پیش نرود بلکه باعث می شود که منفی تر هم بشوید.

7) به جای این که خودتان را برای اشتباهات سرزنش کنید، برای کارهای خوبی که کرده اید خودتان را تحسین کنید!

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از ما انجام می دهیم این است که به جای این که خودمان را به خاطر کارهای خوبی که انجام داده ایم تحسین کنیم سعی می کنیم برای اشتباهاتی که انجام داده ایم سرزنش کنیم! شما نباید این گونه باشید. باید سعی کنید تا برای چیزهایی که بدست آورده اید اعتماد به نفس داشته باشید (حتی اگر در برخی از موارد اشتباه کرده اید!)

8) از گذشته تان درس بگیرید!

یکی از شیوه های مثبت تر بودن این است که اشتباهات خودتان را تکرار نکنید. شما باید از گذشته تان درس بگیرید و تلاشتان را بکنید تا در آینده اشتباهاتی را که ممکن بوده در گذشته انجام دهید تکرار نکنید و به جای آن کارهایی انجام دهید که در آینده احساسات مثبت تری در شما ایجاد می کند.

9) به خودتان دلایلی را برای رسیدن به هدف هایتان ارایه کنید!

در صورتی که هدف هایی دارید که فکر می کنید می توانید به راحتی به آنها برسید، باید دلایلی را برای خودتان ارایه کنید که نشان می دهند شما می توانید به این هدف ها برسید. این موضوع اهمیت زیادی دارد به این دلیل که وتی شما برای خودتان دلایل مستند و منطقی ارایه کنید و به خودتان نشان دهید که می توانید به هدف هایی که دارید برسید، اطمینان بیشتری نسبت به آینده پیدا می کنید و همین داشتن اطمینان بیشتر به شما کمک می کند تا مثبت تر شوید.

10) وقتی صحبت می کنید تنها از کلمات مثبت استفاده کنید!

در صورتی که از کلمات منفی در صحبت هایتان استفاده کنید انرژی منفی به شما می رسد بنابراین منفی تر می شوید. در صورتی که شما مدام بگویید: "نمی توانم" یا "نمی شود" و یا کلماتی مانند آن در سخنان شما بکار رود، ناخودآگاه باور خواهید کرد که حقیقت را می گویید بنابراین باورتان می شود که واقعا نمی توانید از پس کارهایی که می خواهید انجام دهید برآیید و همین موضوع باعث می شود که منفی فکر کنید!

11) کلمات مثبت را بارها تکرار کنید!

تلقین یکی از بهترین و موثرترین روش هایی است که شما می توانید با استفاده از آن مثبت تر شوید. یک عبارت و یا کلمه را برای خودتان انتخاب کنید (مثلا می توانید به خودتان بگویید: "من لایق موفقیت هستیم" و یا "من لایق عشق هستم" و یا "من لایق خوشبختی و خوشحالی هستم") و سپس این کلمه را بارها وبارها برای خودتان تکرار کنید. این موضوع باعث می شود که نسبت به خودتان و زندگی خودتان دیدگاه مثبت تری داشته باشید.

12) از "خود-هیپنوتیزمی" استفاده کنید

خود-هیپنوتیزمی یا هیپنوتیزم کردن خود نیز از دیگر روش هایی است که شما می توانید برای داشتن یک زندگی بهتر و مثبت تر از آن استفاده کنید.

13) فراموش نکنید که همه چیزها می توانستند بدتر باشند!

همیشه این نکته را درنظر داشته باشید که اصلا مهم نیست که وضعیت اطراف شما چقدر بد است؛ همیشه این وضعیت می توانست بسیار بدتر از آن چیزی باشد که شما فکرش را می کردید! بنابراین وقتی که چنین سناریویی را در ذهنتان مجسم می کنید و فکر می کنید که ممکن بود که وضعیت زندگیتان بسیار بدتر از آن چیزی باشد که هم اکنون هست می توانید احساس آرامش بیشتری داشته باشید و در نتیجه مثبت تر می شوید.

14) به خاطر داشته باشید که بعضی از اتفاقات منفی می توانند برای شما یک موقعیت مثبت باشند!

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما در این رابطه باید به آن توجه کنید این است که بعضی از اتفاقات منفی که در زندگی ما اتفاق می افتند می توانند اتفاقاتی مثبت باشند! شما باید این موضوع را درنظر داشته باشید که می توانید از آنها به عنوان یک موقعیت مثبت استفاده کنید. به عنوان مثال ممکن است اگر شما شغلتان را از دست داده اید موقعیتی برایتان ایجاد شود که خودتان تجارت خودتان را به راه بیندازید و درآمد بسیار بیشتری داشته باشید!

15) درباره روش هایی برای تبدیل کردن تخیلاتتان به واقعیت ها فکر کنید!

شما باید فکر کنید که چگونه می توانید تخیلات و رویاهایی را که دارید به واقعیت تبدیل کنید و در این راه برنامه ریزی هایی داشته باشید که به شما کمک کنند تا جایی که می توانید رویایتان را به واقعیت تبدیل کنید.

16) از لغت هایی استفاده کنید که احساس قدرت و احساس موفقیت را در شما بیدار می کنند!

شما باید سعی کنید تا از کلماتی در زندگیتان استفاده کنید که به شما کمک می کنند تا احساس قدرت و احساس موفقیت بیشتری داشته باشید؛ به جای این که بر روی کلماتی تمرکز کنید که انرژی شما را کم می کنند و احساساتی مانند احساس ناامیدی و احساسات منفی دیگر را در شما بیدار می کنند!

17) تا می توانید درباره آینده مثبت خیال پردازی کنید!

خیال پردازی کردن در رابطه با آینده ای مثبت و دیدن خودتان در شرایطی که دوست دارید باشید با این که در نگاه اول ممکن است کمی تخیلی به نظر برسد ولی می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

بخش دوم: توصیه هایی برای مثبت فکر کردن در محیط کار

18) از معاشرت کردن با کارمندان منفی بپرهیزید

شما باید تا جایی که می توانید سعی کنید تا از معاشرت کردن با کارمندان منفی پرهیز کنید. در صورتی که با آنها معاشرت داشته باشید، حتی اگر فردی مثبتی باشید و مثبت فکر کنید، معاشرت کردن با آنها باعث می شود که شما منفی شوید و تفکرات منفی داشته باشید. بنابراین تا جایی که می توانید از معاشرت کردن با آن دسته از کارمندانی که به نظرتان تفکر منفی دارند دوری کنید.

19) توانایی های مثبت خودتان را ببینید

به جای این که مدام از خودتان انتقاد کنید و به خودتان بگویید که چرا انتظارات غیرواقعی را که از خودتان داشته اید برآورده نکردید؛ باید به خودتان افتخار کنید و توانایی های مثبت خودتان را ببینید. شما باید سعی کنید تا جنبه های مثبت کاریتان را برای خودتان بزرگ کنید و سعی کنید این جنبه ها را تقویت کنید و در عین حال توانایی یادگیریتان را هم بالا ببرید تا بتوانید جنبه های منفیتان را هم ارتقا دهید.

20) اطمینان داشته باشید که توانایی بالایی دارید!

همه ما انسان ها توانایی های بالایی داریم ولی بسیاری از ما از این توانایی ها استفاده نمی کنیم. شما باید به خودتان اطمینان داشته باشید که به عنوان یک کارمند هیچ چیزی از دیگر کارمندانی که در یک سازمان کار می کنند کم ندارید و شما هم می توانید مانند بهترین کارمندان این سازمان به خوبی بدرخشید.

21) بر روی اشتباهاتتان متمرکز نشوید!

همه ما انسان ها اشتباه می کنیم. اشتباه کردن چیزی نیست که شما بر روی آن تمرکز کنید و خودتان را ناراحت کنید که چرا این اشتباه را انجام داده اید. در عوض شما باید سعی کنید تا دیگر این اشتباه را تکرار نکنید و با یک دیدگاه مثبت تری به خودتان و اشتباهی که انجام داده اید نگاه کنید. سعی کنید کیفیت کاریتان را بالاتر ببرید و از اشتباهی که انجام داده اید درس بگیرید.

22) خودتان را در موقعیت های شغلی بالا تصور کنید

قدرت تصور کردن ذهنی برای کارمندان بسیار تاثیرگذار است. در صورتی که شما به عنوان یک کارمند خودتان را در موقعیت های شغلی بالا تصور کنید می توانید انتظار داشته باشید که در این موقعیت های بالا قرار بگیرید به این دلیل که در این حالت شما احساسات مثبت را به سمت خودتان جلب کرده اید و همین احساسات مثبت به شما کمک می کنند که بالاتر بروید.

23) به افکار و احساسات کم اهمیت زیاد توجه نکنید!

همه ما انسان ها احساسات و افکاری دارید که در حقیقت بسیار کم اهمیت هستند ولی ما این افکار را برای خودمان بزرگ می کنیم و سعی می کنیم تا از آنها مشکلاتی بزرگ بسازیم! شما به عنوان یک کارمندی که می خواهد در کارش موفق شود و نگرش مثبتی داشته باشد باید این افکار و احساسات بی اهمیت را از خودتان دور کنید و به آنها توجه چندانی نکنید.

24) به دنبال موقعیت ها باشید!

شما به عنوان یک کارمند موفق باید همیشه به دنبال موقعیت هایی بگردید که می تواند برایتان پیش بیاید. باید تمام تلاشتان را بکنید که این موقعیت ها را پیدا کنید و بلافاصله از آنها استفاده کنید. حتی در صورتی که شرایطی نداشتید که به دنبال چنین موقعیت هایی بگردید، باید سعی کنید تا این شرایط را برای خودتان ایجاد کنید و به دنبال موقعیت های جدید باشید!

25) ریلکس باشید و اجازه دهید اتفاقاتی که می خواهند بیفتند؛ بیفتند!

بسیاری از موارد هستند که ما نمی توانیم کاری در مقابل اتفاقات انجام دهیم و نمی توانیم جلوی چیزهایی که برایمان اتفاق می افتند را بگیریم. بنابراین در بسیاری از موارد بهترین کاری که شما می توانید انجام دهید این است که بنشینید و بگذارید تا زندگی کار خودش را بکند و اتفاقات آن طور که باید اتفاق بیفتند اتفاق بیفتند. برای این که مثبت زندگی کنید نباید انتظار داشته باشید که اتفاقاتی را که نمی توانید تغییر دهید با دست خودتان تغییر دهید چون چنین چیزی محال است!

26) به اتفاقات منفی که برایتان می افتد از یک دیدگاه دیگر نگاه کنید!

اتفاقاتی که برای ما انسان ها می افتند به گونه ای هستند که می توانیم آنها را از دیدگاه های مختلفی نگاه کنیم. حتی گاهی برخی از اتفاقات که ممکن است به نظر ما بسیار ناگوار باشند از دیدگاه های دیگر اصلا ناراحت کننده به نظر نیایند! بنابراین سعی کنید اتفاقات را از دیدگاه های دیگری بررسی کنید!

27) وقتی کار می کنید همیشه شکل نشستن مناسبی داشته باشید!

شکل نشستن بر روی میز کاری تاثیر زیادی بر روی احساسات ما انسان ها دارد. در صورتی که شکل نشستن مناسبی داشته باشید می توانید به خودتان در مثبت تر فکر کردن کمک کنید. تحقیقات دانشمندان نشان داده است افرادی که در سازمان ها کار می کنند و شکل نشستن خوبی دارند نسبت افرادی که خوب نمی نشینند مثبت تر فکر می کنند!

28) بدترین منتقد خودتان نباشید!

شما به عنوان یک کارمندی که در یک سازمان کار می کند نباید خودتان منتقد خودتان باشید! یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از کارمندان در محیط کار انجام می دهند این است که منتقدان خودشان هستند (در حقیقت هیچ کس بدتر از آنها خودشان را نقد نمی کند!) این یک اشتباه فاحش است وشما برای این که این اشتباه را مرتکب نشوید باید تلاش کنید که برای خودتان منتقد بدی نباشید!

29) سعی کنید تصاویر موبایل و یا صفحه نمایش کامپیوترتان در محیط کار یا میز و دیوارهایتان در محیط کار تصاویری شاد باشند!

شما به عنوان یک کارمند موفق و مثبت باید سعی کنید کاری کنید که تصاویری شاد و مثبت را بر روی میزتان و یا صفحه نمایش کامپیوترتان در محیط کار و یا حتی صفحه موبایلتان قرار دهید. این موضوع بدون این که شما خودتان بخواهید می تواند در مثبت تر بودن شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

30) حقیقتا باور داشته باشید که شما در کارتان بهترین هستید!

در صورتی که شما مرتبا به نقطه ضعفهایتان در محیط کاری توجه کنید نمی توانید یک کارمند خوب باشید. شما باید اطمینان داشته باشید که در محیط کار بهترین کارمند هستید و می توانید بهترین کیفیت کاری را ارایه کنید. در غیر این صورت کارتان با مشکل مواجه می شود! بنابراین اعتقاد داشته باشید که به عنوان یک کارمند بهترین عمکرد را دارید!

31) برای خودتان یک درآمد بالاتر را تصور کنید!

یکی دیگر از نکته های بسیار مهم برای یک کارمند موفق و مثبت بودن این است که شما برای خودتان یک درآمدی را تصور کنید که از درآمدی که دارید خیلی بالاتر است. بعضی وقت شما این کار می تواند به شما کمک بسیار زیادی بکند و منجر شود که حقیقتا درآمدتان بیشتر شده باشد.

بخش سوم: توصیه هایی برای این که در زندگی خانوادگی و زندگی شخصیتان مثبت تر فکر کنید

32) با دوستانی معاشرت کنید که مثبت فکر می کنند!

یکی از مهم ترین نکته هایی که شما حتما باید در رابطه با مثبت بودن بدانید این است که مثبت بودن یک پدیده ای مسری است! به عبارت دیگر در صورتی که شما با افرادی مثبت معاشرت کنید می توانید انتظار داشته باشید که مثبت می شوید! بنابراین سعی کنید تا با دوستانی معاشرت کنید که مثبت تر هستند و به این شیوه می توانید انتظار داشته باشید که این مثبت بودن از آنها به شما سرایت کند!

33) سعی کنید خشم خودتان را کنترل کنید!

فرض کنید که شما با همسرتان بر سر موضوعی اختلاف نظر پیدا کنید. در صورتی که خشم خودتان را کنترل کنید و به جای این که با او دعوا کنید سعی کنید منطقی صحبت کنید می توانید انتظار داشته باشید که تفکرات مثبت هم در ذهن شما و هم در ذهن او ایجاد شود بنابراین همین موضوع می تواند به مثبت تر شدن شما کمک زیادی بکند!

34) در صورتی که زندگیتان روال ثابتی داشت؛ به جای این که ناراحت شوید خوشحال شوید!

در صورتی که هیچ اتفاق خوبی برای شما نمی افتد و در عین حال اتفاق بدی هم برایتان نمی افتد به جای این که ناراحت شوید خوشحال باشید! چون در این صورت زندگی شما با یک ریتم آرام در حال گذشتن است و شما باید خدا را برای چنین زندگی شکر کنید! شما باید سعی کنید تا قدر چنین زندگی را بدانید!

35) بعضی وقت ها به کودک درونتان اجازه دهید تا خودش را نشان دهد!

وقتی که به کودک درونتان اجازه می دهید تا خودش را نشان دهد این موضوع باعث می شود که احساس مثبت تر بودن بیشتری بکنید. همه ما انسان ها این کودک درون را داریم ولی بسیاری از ما فکر می کنیم که باید همیشه آن را سرکوب کنیم! البته درست است که در بسیاری از موارد سرکوب کردن آن کار درستی است ولی برای شاد بودن بعضی وقت ها هم بد نیست که در درونمان به جستجوی آن بپردازیم تا منجر به شادی ما شود!

36) اهمیت دوستان خوب را فراموش نکنید!

دوستان خوب و وفادار دوستانی هستند که در تمام شرایط زندگی به شما کمک می کنند تا مثبت تر باشید. این دوستان را از دست ندهید! سعی کنید همیشه آنها را در کنار خودتان داشته باشید تا در صورتی که برایتان شرایط ناراحت کننده ای پیش آمد از مثبت بودن آنها و روحیه مثبت آنها استفاده کنید.

37) به دیگران هم احساسات و افکار مثبت بدهید!

این که کاری کنید که دیگران نیز احساس خوبی نسبت به خودشان داشته باشند یکی از بهترین روش هایی است که می تواند به شما کمک کند تا مثبت تر باشید. شما باید سعی کنید تا دیگران را تشویق کنید تا احساسات مثبت داشته باشند و همین دادن احساسات مثبت به آنها باعث می شود که این احساسات مثبت به شما نیز داده می شود.

38) برای خودتان یک شعار مثبت انتخاب کنید و سعی کنید هر چند وقت یک بار آن را تکرار کنید!

برای خودتان یک شعار مثبت انتخاب کنید که به شما روحیه مثبت می دهد. اصلا مهم نیست که برای خودتان چه شعاری انتخاب می کنید؛ شما باید این شعار مثبت را هر چند وقت یک بار برای خودتان تکرار کنید و به این شیوه به سلامتی روحی و مثبت تر شدن خودتان کمک کنید.

39) کاری بکنید که دوست دارید!

در صورتی که احساس می کنید منفی هستید و احساسات و افکار منفی بر شما غلبه کرده اند؛ بهترین کار این است که کاری انجام دهید که دوست دارید. به عنوان مثال، فرض کنید شما از پیاده روی کردن لذت فراوانی می برید. در این صورت اگر احساس منفی بودن و یا ناراحتی می کنید یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که شروع به پیاده روی کردن بکنید چون از آن جایی که این کار را دوست دارید این کار به شما کمک می کند تا مثبت تر فکر کنید و بخش زیادی از تفکرات منفی که قبل از پیاده روی کردن داشتید از ذهنتان می رود.

40) اگر احساسات منفی دارید، آن را با دوستانتان در میان بگذارید!

یکی از بهترین روش هایی که ما انسان ها می توانیم احساسات منفی را در خودمان کم کنیم این است که آنها را با افرادی که دوستشان داریم در میان بگذاریم. این روش به ما کمک می کند تا احساس بسیار بهتری داشته باشیم.

41) همیشه به فکر نعمت هایی که خدا به شما داده است باشید!

وقتی که شما به یاد نعمت هایی می افتید که خدا به شما داده است احتمال این که منفی فکر کنید کمتر می شود. البته شما حتی می توانید کوچکترین نعمت های خداوند را نیز درنظر بگیرید (یه عنوان مثال حتی یک جعبه کوچک شکلات که آن را با آسودگی خاطر می خورید می تواند یکی از نعمت های خدا باشد!)

42) گذشته را فراموش کنید!

یکی از مهم ترین مشکلات افرادی که خودشان را اذیت می کنند و منفی فکر می کنند این است که نمی خواهند گذشته را رها کنند بنابراین اگر در گذشته اتفاق بدی برایشان افتاده است این اتفاق بد را در ذهن خودشان بزرگ و بزرگتر می کنند و همین منجر به آزار دیدنشان می شود. شما باید گذشته را رها کنید و سعی کنید به جای آن به آینده فکر کنید.

43) سعی کنید از بالا به زندگی خودتان نگاه کنید!

در صورتی که اتفاق بدی برای شما افتاده که شما را خیلی ناراحت می کند؛ سعی کنید یک نگاه کلی به کل داستان زندگیتان بکنید و به این فکر کنید که این اتفاقی که در زندگیتان افتاده است به چه میزانی می تواند بر روی زندگی کلی شما اثر داشته باشد؟ در صورتی که اثر این اتفاق بر زندگی شما خیلی ناچیز بود؛ سعی کنید به آن توجه زیادی نکنید!

44) به جای این که به چیزهایی که ندارید فکر کنید، چیزهایی را که دارید به خودتان یادآوری کنید!

به جای این که به چیزهایی فکر کنید که ندارید فکر کنید که چه چیزهایی دارید بنابراین سعی کنید تا بر این اساس زندگی کنید. این موضوع باعث می شود که مثبت تر فکر کنید چون در این صورت ذهنتان به جای این که متمرکز چیزهایی شود که ندارید (و برای آنها ناراحت شوید) بر روی داشته هایتان متمرکز می شود بنابراین مثبت تر می شوید.

45) فراموش نکنید که هر چند وقت یک بار کلمه "ممنون" را بکار ببرید!

برای همه چیزهایی که دارید متشکر و ممنون باشید و همیشه سعی کنید این کلمه را برای تمام نعمت هایی که خداوند به شما داده است بکار ببرید. وقتی که همیشه برای این نعمت ها تشکر می کنید افکار و احساسات منفی در ذهنتان جایشان را به افکار و احساسات مثبت می دهند!

بخش چهارم:توصیه هایی برای مثبت تر فکر کردن از طریق انجام ریلکسیشن و کارهای تفریحی

46) بر روی تنفس عمیق تمرکز کنید!

نفس عمیق بکشید! این کار می تواند قدم بزرگی در بردن شما به سمت ریلکسیشن باشد و می تواند به شما کمک کند تا احساس بسیار مثبت تری نسبت به خودتان و زندگیتان داشته باشید. دانشمندان ثابت کرده اند که نفس عمیق کشیدن می تواند به افراد کمک کند تا استرس را از خودشان دور کنند و مغز افرادی که نفس عمیق می کشند بسیار مثبت تر از افرادی که این کار را نمی کنند کار می کند!

47) در صورتی که عصبانی شدید، شمارش معکوس انجام دهید!

مواقعی پیش می آید که همه ما انسان ها از کوره در می رویم. اما اگر می خواهید مثبت تر باشید، بهترین کار این است که در چنین مواردی نفس عمیق بکشید. شمارش معکوس در زمانی که عصبانی هستید می تواند به شما کمک کند تا احساس عصبانیت را در خودتان کنترل کنید.

48) وقتی ناراحت هستید کارهایی مانند نقاشی و یا طراحی انجام دهید!

یکی از روش هایی که افراد ناراحت و دارای احساسات منفی می توانند این ناراحتی و احساسات منفی را از خودشان دور کنند این است که به نقاشی کردن و یا طراحی کردن روی بیاورند. انجام این کارها که به عبارت دیگر یک نوع "خلق کردن" می باشند می تواند به آنها کمک کند تا انرژی منفی را از خودشان دور کنند و به جای آن انرژی مثبت را جایگزین کنند!

49) فعالیت هایی انجام دهید که شما را در جهت رسیدن به اهدافتان پیش می برد!

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که شما برای مثبت تر شدن باید در ذهن داشته باشید این است که کارهایی انجام دهید که شما را در جهت رسیدن به اهدافتان یاری می کند. به عنوان مثال در صورتی که شما می خواهید در مسابقه تنیس شرکت کنید، هر بار که برای بازی تنیس تمرین می کنید می توانید انتظار داشته باشید که این تمرین به شما کمک می کند تا مثبت تر شوید!

50) فعالیت های فیزیکی انجام دهید!

درباره اهمیتی که ورزش کردن در مثبت شدن انسان ها دارد هیچ تردیدی نیست. دانشمندان می گویند یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای داشتن تفکر مثبت انجام دادن حرکات ورزشی است و شما برای این که مثبت باشید می توانید انجام این فعالیت ها بپردازید چون این کار یکی از بهترین روش هایی است که منجر می شود که مثبت تر شوید.

[ بازدید : 41 ]

[ يکشنبه 12 بهمن 1399 ] [ 12:45 ] [ منوچهر ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]