روانشناسی مثبت و مدیریت خویشتن

100 توصیه برای این که مثبت تر فکر کنید (بخش دوم)

51) با ارضا کردن میل ماجراجویی خودتان احساسات منفی را از خودتان دور کنید!

تحقیقات نشان داده است که وقتی که انسان هایی که تفکرات منفی دارند و ناراحت هستند سعی می کنند تا به دنیای اطرافشان سر بزنند تا به این شیوه احساس ماجراجویی خودشان را ارضا کنند، می توانند تا حدود زیادی از میزان احساسات منفی که دارند بکاهند. بنابراین اگر فکر می کنید ناراحت هستید یکی از بهترین روش ها این است که در محیط اطرافتان گردش کنید.

52) به دنبال یک موضوع خنده دار بگردید!

سعی کنید چیز خنده داری را برای خندیدن پیدا کنید! خندیدن باعث می شود که انرژی های مثبت در شما ایجاد شود و افکار منفی شما جای خودشان را به افکار مثبت بدهند. تحقیقات نشان داده است میزان افسردگی در میان افرادی که هر چند وقت یک بار می خندند نسبت به افرادی که این کار را انجام نمی دهند بسیار کمتر است. بنابراین سعی کنید چیزی برای خندیدن پیدا کنید!

53) در مواقعی که بیکار هستید، برای خودتان برنامه های تفریحی داشته باشید!

ممکن است شما به دلیل انجام کارهای تکراری و خسته کننده دچار افسردگی شوید. برای این که از این وضعیت خارج شوید سعی کنید تا برای خودتان برنامه های تفریحی داشته باشید و این کارها را در زمانی که بیکار هستید انجام دهید. انجام دادن این کارها می تواند در تغییر دادن روحیه شما کمک بسیار موثر باشد!

54) سعی کنید هرچند وقت یک بار برای خودتان هیجان ایجاد کنید!

هیجان داشتن و ایجاد کردن هیجان یکی از روش هایی است که شما می توانید با استفاده از آن تفکر مثبت تری داشته باشید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که به شیوه های مختلف در خودشان هیجان ایجاد می کنند نسبت به افرادی که این کار را انجا نمی دهند در مجموع مثبت تر هستند. بنابراین سعی کنید به شیوه های مختلف در خودتان هیجان ایجاد کنید و به این شکل به مثبت تر شدنتان کمک کنید.

55) خودتان را در یک مکان شاد تصور کنید!

یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید برای مثبت تر بودن بکار ببرید این است که تصور کنید که در یک مکان شاد هستید. این کار می تواند به شما کمک زیادی بکند و حتی می تواند منجر شود که وقتی ناراحت هستید لبخند بر لبان شما بیاید. تنها کاری که باید بکنید این است که چشمانتان را ببندید و تصور کنید که در یک مکان شاد هستید!

56) به موسیقی گوش دهید!

گوش دادن به موسیقی می تواند کمک زیادی به مثبت تر شدن شما بکند. در صورتی که به موسیقی شاد گوش دهید می تواند تاثر زیادی در سلامتی شما داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که میزان مثبت بودن افرادی که موسیقی گوش می دهند نسبت به افرادی که این کار را انجام نمی دهند بسیار بیشتر است و در نتیجه این افراد در مجموع مثبت تر از آن هایی هستند که موسیقی گوش نمی دهند.

57) مدیتیشن انجام دهید!

انجام دادن تمرینات مدیتیشن نیز یکی دیگر از روش هایی است که شما می توانید برای موفقیت در داشتن تفکرات مثبت انجام دهید. در صورتی که تمرینات مدیتیشن انجام دهید می توانید انتظار داشته باشید که مغزتان تا حد بسیار زیادی مثبت تر از زمانی که این تمرینات را انجام نمی دهید عمل کند. تحقیقات نشان داده است که انجام دادن این کار تاثیرات بسیار زیادی بر روی مثبت تر شدن نگرش انسان ها دارد.

58) به ذهن نیمه هوشیارتان توجه کنید!

ذهن نیمه هوشیار ما بخشی از ذهن ماست که همیشه بیدار است و همیشه سعی می کند تا چیزهای جدید یاد بگیرد. یکی از روش های مثبت بودن این است که شما ذهن نیمه خوشیار خودتان را به گونه ای تعیلم دهید که برای مثبت فکر کردن ومثبت بودن آمادگی داشته باشد. انجام این کار با استفاده از روش های مختلف که مهم ترین آنها روش تلقین کردن می باشد امکان پذیر است.

59) کتاب های انگیزشی بخوانید!

یکی از روش هایی که شما به این روش می توانید افکار مثبت را در ذهنتان تقویت کنید و جای افکار منفی را به افکار مثبت بدهید این است که کتاب هایی انگیزشی بخوانید. این موضوع می تواند به شما کمک کند تا مثبت تر بیندیشید. تحقیقات نشان داده است که خواندن کتاب های انگیزشی می تواند در مثبت تر شدن نگرش انسان ها تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد.

60) به اخبار منفی گوش ندهید!

دنیای امروزه پر از اخباری است که در بسیاری از موارد گوش کردن و توجه کردن به آنها می تواند روحیه شما را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین یکی از بهترین شیوه هایی که شما می توانید به این شیوه افکار منفی را از خودتان دور کنید این است که به اخبار (و مخصوصا بخش منفی آن) توجهی نکنید. این کار می تواند باعث شود که تفکرات منفی که در اثر گوش کردن به اخبار منفی در ذهن شما ایجاد می شود از بین برود.

61) لیستی از کارهایی را که خیلی دوست دارید انجام دهید برای خودتان مشخص کنید!

از دیگر کارهایی که می تواند به شما کمک کند تا مثبت تر باشید این است که یک لیستی از کارهایی را برای خودتان مشخص کنید که انجام دادن آن می تواند به شما انرژی مثبت بدهد. این کارها می توانند کارهایی ساده مانند نقاشی کردن و کارهایی از این قبیل باشند و یا کارهایی پیچیده تر و پیشرفته تر باشند!

62) فیلم های مورد علاقه تان را ببینید!

دیدن فیلم هایی که دوست دارید نیز یکی دیگر از کارهایی است که شما می توانید برای این که تفکر مثبتی داشته باشید انجام دهید. در صورتی که هر چند وقت یک بار فیلم هایی که دوست دارید را مشاهده کنید می توانید انتظار داشته باشید که میزان افکار مثبت در زندگیتان بیشتر شود. بنابراین دیدن فیلم ها نیز یکی دیگر از روش هایی است که شما می توانید برای رهایی از افکار و احساسات منفی بکار ببرید.

بخش پنجم: توصیه هایی برای مثبت تر بودن به هنگام رویارویی با چالش های زندگی

63) اعتقاد داشته باشید که خوب عمل می کنید!

در صورتی که با چالشی مواجه شدید و استرس داشتید که آیا می توانید به خوبی از پس آن برآیید یا خیر؛ باید اطمینان داشته باشید که می توانید به خوبی از پس این کار برآیید! همین اطمینان باعث می شود که توانایی شما برای انجام دادن این کار بهتر شود!

64) انتظار نداشته باشید که همه چیز به سرعت تغییر کند!

وقتی که شما در یک شرایط دشوار قرار گرفته اید و تلاش می کنید تا از این شرایط بیرون بیایید، نباید انتظار داشته باشید که به این سرعت از آن خارج شوید چون در این صورت انتظار شما برآورده نمی شود بنابراین شکست می خورید. به جای آن باید حوصله داشته باشید و تلاش کنید تا مسائل و موضوعات را از سر راه خودتان بردارید و انتظار نداشته باشید که همه چیز به یک باره حل شود به این دلیل که در این صورت ناامید می شود و تفکراتتان منفی می شود!

65) نگذارید شکست هایی که می خورید باعث شود که ناامید شوید!

هنگامی که شما می خواهید مشکلاتتان را حل کنید ممکن است در این راه شکست هایی هم بخورید. ولی نباید ناامید شود و اجازه دهید که این شکست ها باعث شوند که از رفتن به سمت مسیر اصلیتان منحرف شوید!

66) هرگز تسلیم نشوید!

یکی از مهم ترین نکته هایی که شما به عنوان فردی که می خواهد در مواجه شدن با چالش های مختلف مثبت باشد درنظر داشته باشید این است که هرگز تسلیم نشوید. در صورتی که وقتی با شرایط جدید و ناامید کننده ای برخورد می کنید شکست بخورید و زود احساس ناامیدی بکنید و سریعات تسلیم شوید شانستان برای این که بتوانید نگرش مثبتی نسبت به زندگیتان داشته باشید خیلی کم می شود.

67) سعی کنید شجاعانه با چالش های زندگی مواجه شوید!

شما به عنوان فردی که می خواهد در دوران های سخت زندگی روحیه خودش را حفظ کند باید سعی کنید تا با شجاعت با چالش های زندگی مواجه شوید. شما باید بدون این که بترسید و از چالش های زندگی فرار کنید سعی کنید تا با آنها روبرو شوید تا بتوانید چالش ها را شکست دهید. در غیر این صورت همین ترس از روبرو شدن با چالش ها و مشکلات باعث می شود که افکار منفی به سوی شما هجوم بیاورند.

68) به خودتان تلقین مثبت کنید تا زمانی که در کار پیروز شوید!

یکی دیگر از نکته هایی که شما برای این که در کار مواجه شدن با مشکلات باید انجام دهید این است که تا جایی که می توانید به خودتان تلقین مثبت کنید و حتی اگر نمی توانید این کار را انجام دهید سعی کنید با گفتن کلمات مثبت و تکرار کردن جمله های انگیزشی این روحیه را برای خودتان بوجود بیاورید تا زمانی که حقیقتا بتوانید بر چالش ها غلبه کنید و پیروز شوید!

69) حتی در بدترین زمان ها نیمه پر لیوان را ببینید!

حتی وقتی که در سخت ترین شرایط قرار دارید باید همیشه نیمه پر لیوان را ببینید و همیشه تمام تلاشتان را بکنید تا در بدترین مشکلات هم بخش های مثبت را درنظر بگیرید. این کار به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید و مثبت تر فکر کنید و همین مثبت تر فکر کردن به شما کمک می کند تا مشکلات را راحت تر حل کنید.

70) سعی کنید یک راه حل برای مشکلات پیدا کنید!

به جای این که تمرکزتان را بر روی غصه خوردن و ناراحتی کشیدن برای مشکلاتی که پیش آمده است بگذارید باید سعی کنید تا برای مشکلاتتان راه حل هایی منطقی پیدا کنید. وقتی که بتوانید برای مشکلات راه حل پیدا کنید می توانید انتظار داشته باشید که کنترل زندگیتان را بدست گرفته اید و در نتیجه مثبت تر می شوید.

71) سعی کنید همیشه "بهترین خودتان" را ارایه کنید!

شیوه برخورد کردن شما با مشکلات باید همواره به گونه ای باشد که "بهترین خودتان" را ارایه دهید به شیوه ای که بتوانید به خودتان بگویید تمام تلاشتان را برای حل کردن مشکلات و مبارزه کردن با سختی ها کرده اید. در این صورت می توانید انتظار داشته باشید که حتی اگر در کاری موفق نشدید، بهترین تلاشتان برای این کار کرده اید.

72) به توانایی های مخفی که دارید توجه کنید!

شما در زندگیتان توانایی هایی دارید که ممکن است اصلا به آنها توجهی نکرده باشید. در صورتی که باید به این توانایی ها توجه کنید و سعی کنید تا آنها را بشناسید (چون شناختن این توانایی ها قدم اول شما می باشد) و سپس سعی کنید از این توانایی ها برای حل کردن مشکلات به شیوه ای که می خواهید استفاده کنید.

73) خودتان را در وزن ایده آلی که می خواهید داشته باشید تصور کنید!

یکی از مهم ترین نکته هایی که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که بدن خودتان را در وزنی که می خواهید داشته باشید و به نظرتان ایده آل است تصور کنید. این موضوع بسیار اهمیت دارد چون روان شناسان بر این باورند که افرادی که به اندازه کافی وزن کم می کنند می توانند توانایی بالاتری در حل کردن مشکلاتشان داشته باشند.

74) از کم شروع کنید!

وقتی می خواهید در مسیر حل کردن مشکلاتان حرکت کنید باید همیشه از کم شروع کنید. فراموش نکنید که هرگز نمی توانید یک شبه ره صدساله را بروید. بنابراین باید به جای این که ناامید شوید کم کم شروع به فعالیت هایی برای حل کردن مشکلاتتان بکنید و قدم های بزرگ برندارید! یک ضرب المثل قدیمی در این رابطه وجود دارد که می گوید: "سنگ بزرگ علامت نزدن است!"

75) سعی کنید به مشکلاتتان اهمیت کمتری بدهید!

ممکن است مشکلات زیادی داشته باشید ولی باید سعی کنید تا به آنها کمتر از آن چیزی که هستند اهمیت بدهید. همین موضوع باعث می شود که از ارزش این مشکلات در ذهن شما کم می شود و همین موضوع به شما کمک می کند تا مثبت تر فکر کنید. فراموش نکنید با وجود داشتن مشکلات زیاد، در صورتی که به آنها اهمیت زیاد (و بیشتر از آن چیزی که شایسته است!) بدهید تنها کاری که کرده اید این است که انرژی منفی را در خودتان رشد داده اید!

76) حقیقتا اعتقاد داشته باشید که موفق می شوید!

اگر شما واقعا و حقیقتا اطمینان داشته باشید که می توانید با اراده و قدرت خودتان مشکلاتتان را حل کنید واقعا موفق می شوید! اعتماد به نفس داشتن یکی از مهم ترین پارامترهایی است که انسان هایی که توانسته اند با قدرت مشکلاتشان را حل کنند همیشه به این پارامتر توجه کرده اند.

77) وقتی ناراحتی های مشکلات به شما فشار زیادی می آورد، قبول کنید که :"این نیز بگذرد!"

وقتی که احساس کردید که فشارهای ناشی از مشکلاتی که برایتان پیش می آیند خیلی زیاد هستند و ممکن است دچار افسردگی شوید باید قبول کنید که هیچ چیز (و از جمله مشکلات شما) ابدی نیست! بدانید که نه شادی خواهد ماند و نه غصه و غم بنابراین نباید خودتان را ناراحت کنید. بنابراین یکی از روش های مثبت بودن در مواقعی که مشکلاتی برایتان ایجاد می شود این است که فکر کنید: "این نیز بگذرد!"

78) به موانعی که در طول مسیر حل کردن مشکلات با آنها مواجه می شوید هم توجه کنید!

یکی دیگر از نکته هایی که برای مثبت بودن به هنگام تلاش برای حل کردن مشکلات باید به آن توجه زیادی بکنید این است که موانعی را که در این راه بر سر راهتان قرار دارد بشناسید و سعی کنید تا با بررسی دقیق آنها را حل کنید.

بخش ششم: توصیه هایی برای مثبت بودن در فعالیت های روزانه

79) چیزهای خوب زندگیتان را عمیقا مورد توجه قرار دهید!

بعضی وقت ها ما به قدری به اتفاقات بدی که در زندگیمان می افتد توجه می کنیم که به جای این که چیزهایی خوبی که در زندگیمان وجود دارد را مورد توجه قرار دهیم به اتفاقات بد زندگیمان توجه می کنید. بنابراین سعی کنید چند دقیقه سکوت کنید و چشمانتان را ببندید و به جای این که این قدر منفی باشید و به چیزهای بد زندگیتان توجه کنید به دنبال نکته های مثبت و چیزهای خوب زندگیتان بگردید.

80) اعتقاد داشته باشید که دنیا جای خوبی است!

یکی از بزرگترین مشکلاتی که منجر می شود که انسان ها دارای تفکر منفی شوند همین دید منفی است که آنها نسبت به دنیا و چیزهایی که در آن وجود دارد دارند. شما نباید این گونه فکر کنید! شما باید دنیا را یک مکان بسیار مثبت ببینید و در صورتی که چنین دیدی نسبت به دنیا داشته باشید می توانید انتظار داشته باشید که از در و دیوار انرژی مثبت به سوی شما روانه شود!

81) اعتقاد داشته باشید که می توانید تغییر کنید!

همه ما انسان ها ویژگی هایی داریم که دوست داریم آنها را تغییر دهیم چون از این ویژگی ها راضی نیستیم. یکی از روش های مثبت تر بودن و مثبت نگریستن به زندگی این است که شما اعتقاد داشته باشید که توانایی تغییر کردن را دارید.

82) اعتقاد داشته باشید که شما لیاقت چیزهای خوب را دارید!

یکی دیگر از نکته های بسیار مهم دیگر این است که شما باید باور داشته باشید که حقیقتا لایق چیزهای خوب و اتفاقات خوب در زندگی هستید. این موضوع بسیار مهم است چون وقتی که باور داشته باشید که لیاقتتان این است که چیزهای خوب را داشته باشید، خود به خود به خودتان تلقین کرده اید که این چیزهای خوب را (که لیاقتش را دارید) می خواهید بنابراین انرژی های مثبت را از کاینات به سوی خودتان جلب خواهید کرد!

83) سعی کنید انرژی بد را در درونتان با انرژی خوب عوض کنید!

تغییر دادن انرژی بد و دادن جای آن به انرژی خوب نیز باید از دیگر موضوعاتی باشد که شما حتما باید درنظر بگیرید. شما باید توجه کنید که انرژی های بد می توانند منجر به افسرده شدن شما شوند و باید تا جایی که می توانید انرژی های مثبت را جایگزین آنها کنید.

84) به اراده خودتان "انتخاب" کنید که خوشحال باشید!

شما هر روز صبح وقتی که از خواب بیدار می شوید در حقیقت انتخاب می کنید که مثبت باشید یا منفی. بنابراین سعی کنید به جای این که منفی باشید و منفی بودن را انتخاب کنید، انتخاب کنید که خوشحال باشید و البته این انتخاب کردن کار آسانی نیست ولی شما از پس آن برمی آیید و اگر چنین انتخابی را بکنید می توانید انتظار داشته باشید که این خوشحالی بعد از مدتی خود به خود به سراغ شما بیاید!

85) برای خودتان اهداف واقع گرایانه تعیین کنید!

یکی از مهم ترین نکته هایی که شما باید به آن توجه خیلی زیادی بکنید این است که برای خودتان اهدافی واقع گرایانه تعیین کنید! شما باید به جای این که برای خودتان رویاهایی را که کاملا غیرواقعی هستند به عنوان هدف مشخص کنید سعی کنید تا به طور مشخص و واقع گرایانه برای خودتان هدف گذاری کنید و بر همین اساس پیش بروید.

86) فکر کنید که چرا چیزهایی را که دوست دارید می خواهید!

از دیگر نکته های بسیار مهمی که شما باید برای مثبت اندیش بودن به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که برای خودتان مشخص کنید که چرا چیزهایی را که به عنوان هدف برای خودتان تعیین کرده اید می خواهید! افراد بسیاری هستند که به دلیل این که دلیلی قانع کننده برای مشخص کردن این که چرا هدف ها را برای خودشان تعیین کرده اند ندارند؛ احساس ناامیدی و در پی آن احساس افسردگی می کنند!

87) سعی کنید آینده خودتان را در دستان فرد یا افراد دیگری قرار ندهید!

همیشه این نکته را درنظر داشته باشید که آینده شما مربوط به خود شماست و این شما هستید که باید آینده خودتان را مشخص کنید! بنابراین این نکته را درنظر داشته باشید و سعی کنید تا با تمام قدرت و اراده ای که در اختیار دارید، کنترل سرنوشت خودتان را آن گونه که باید و شاید در اختیار خودتان قرار بدهید.

88) سعی نکنید احساس ترحم دیگران را به خودتان جلب کنید!

فراموش نکنید که چیزهای بد برای همه انسان ها اتفاق می افتند و یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بعضی از افراد انجام می دهند این است که فکر می کنند اگر احساس ترحم دیگران را نسبت به خودشان جلب کنند همه چیز برایشان بهتر می شود! این موضوع کاملا اشتباه است! شما به جای این که خودتان را یک قربانی ببینید و سعی کنید احساس ترحم دیگران را برانگیزانید باید تلاشتان را بکنید تا همه چیز را تغییر دهید و این را بدانید که اگر کسی دلش برای شما سوخت هیچ تاثیری در وضعیت شما ندارد و هیچ کس جز خود شما نمی تواند برای خودتان کاری انجام دهد!

89) تمام احتمالاتی را که می توانند منجر به موفقیت شما شوند درنظر داشته باشید!

حتی در بدترین و دشوارترین شرایط، مسلما برای بهتر کردن اوضاع راه حلی وجود دارد. شما باید این توانایی را داشته باشید که این راه حل ها را برای خودتان مشخص کنید.

90) اجازه ندهید که اتفاقات، انسان ها و افکار منفی به زندگی شما راه پیدا کنند!

شما خودتان می توانید کنترل افکار و احساسات خودتان را به عهده بگیرید. بنابراین بهتر است اجازه ندهید که افکار و احساسات بد و انسان های بد (و حتی تا جایی که می توانید اتفاقات بد) در زندگیتان وارد شوند. به جای آن شما باید سعی کنید تا افکار خوب به ذهنتان بیایند، اتفاقات خوب (تا جایی که می توانید) برایتان بوجود بیاید و با انسان های مثبت معاشرت کنید.

91) چشمها را بشویید و جور دیگر ببینید!

وقتی که از یک دید دیگر به زندگی نگاه کنید می توانید انتظار داشته باشید که زندگیتان با رنگ های دیگری دیده شود که ممکن است این رنگ های جدید بسیار زیباتر از رنگ هایی باشند که با دید قدیمی به زندگی می دیده اید! بنابراین :

"چشمها را باید شست، جور دیگر باید دید!"

92) کاری کنید که تفکر مثبت به نوعی عادت شما شود!

شما باید تفکر مثبت را یکی از عادت های خودتان قرار دهید. در صورتی که یک یا چند بار سعی کنید تا نسبت به همه چیز دیدگاه و تفکر مثبتی داشته باشید می توانید با تکرار و تمرین این کار را برای خودتان به شکل یک عادت درآورید که این عادت منجر می شود که شما به طور کلی تبدیل به فردی مثبت شوید!

93) به این حقیقت ایمان داشته باشید که: "افکار شما صاحب شما نیستند؛ این شمایید که صاحب افکارتان هستید!"

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که شما باید برای مثبت بودن حتما به آن توجه کنید این است که مثبت بودن را در گرو داشتن کنترل بر روی افکارتان بدانید. در صورتی که احساس کنید افکار شما بر شما چیره می شوند توانایی شما در مثبت اندیشی کم می شود چون اراده شما برای تحت کنترل گرفتن افکارتان کاهش پیدا می کند!

94) سعی کنید در همه چیز زیبایی ببینید!

حتی در صورتی که در بدترین حالتتان هستید، وقتی که نسبت به همه چیز یک دید مثبت و زیبابین داشته باشید و همه چیز را مثبت و زیبا ببینید، می توانید احساس بهتری نسبت به خودتان و نسبت به همه چیز داشته باشید. بنابراین شما باید سعی کنید تا خودتان را عادت هدی که همه چیز را زیبا ببینید و اطمینان داشته باشید که حتی در بدترین چیزها زیبایی هایی وجود دارد که همه افراد نمی توانند آن را ببینند و اگر شما بتوانید چنین قدرتی داشته باشید زندگیتان بسیار زیباتر و مثبت تر می شود!

95) لبخند بزنید!

لبخند زدن یکی از کارهایی است که به شما کمک می کند تا مثبت تر شوید. شما باید سعی کنید هر چند وقت یک بار این کار را انجام دهید. فراموش نکنید که برای لبخند زدن به هیچ عنوان نیازی به داشتن بهانه ندارید و بی بهانه لبخند زدن هم می تواند شما را خوشحال کند!

96) مثبت اندیش بودن را به فردا نیندازید!

اگر می خواهید در زندگی تفکر مثبتی داشته باشید باید از همین حالا شروع کنید و اصلا نباید این کار را به فردا بیندازید! ما باید سعی کنید تا از همین حالا تصمیم بگیرید که تفکرات مثبت داشته باشید. فراموش نکنید که فردا برای این کارها همیشه دیر است و اگر می خواهید کارتان را شروع کنید باید به این ضرب المثل قدیمی توجه کنید که می گوید: "کار امروز را به فردا نینداز!"

97) بدانید که هیچ کس کامل نیست!

همه ما انسان ها نقاط ضعفی داریم و هیچ کداممان کامل نیستیم! یکی از مواردی که منجر به افسرده شدن افراد می شود این است که فکر می کنند باید کامل باشند و به مجردی که کوچکترین نقطه ضعفی در خودشان می بینند احساس شکست می کنند و این احساس شکست باعث می شود که منفی می شوند! بنابراین نباید فراموش کرد که هیچ کس کامل نیست!

98) برای منفی فکر کردن خودتان بهانه نیاورید!

همه ما انسان ها برای این که منفی فکر کنیم برای خودمان بهانه هایی می آوریم. به عنوان مثال بعضی ها می گویند: "شرایط من مخصوص ترین شرایط ممکن است بنابراین هر کس دیگری جای من بود از من بدتر بود!" و یا می گویند: "من توانایی مثبت اندیشی را ندارم!" و مواردی مانند آن. ولی باید بدانید که همه این ها به نوعی بهانه هایی است که ما برای خودمان می آوریم و شما نمی توانید برای این که مثبت اندیش نباشید و مثبت فکر نکنید هیچ بهانه ای برای خودتان بیاورید!

99) قدرت اراده خودتان را تقویت کنید!

شما به عنوان یک فرد مثبت اندیش باید سعی کنید تا قدرت اراده خودتان را تقویت کنید. قدرت اراده یکی از مهم ترین و کلیدی ترین پارامترهایی است که به شما اجازه می دهد که مثبت اندیش باشید چون اراده برای تصمیم گیری برای مثبت فکر کردن و مثبت اندیش بودن لازم است!

100) بر روی مثبت بودن تمرکز کنید!

شما برای این که فردی مثبت اندیش شوید واقعا باید بخواهید و اراده کنید! بنابراین باید بر روی مثبت بودن تمرکز کنید و سعی کنید با تمرکز افکار منفی را از خودتان دور کنید و به دنبال این باشید که با آگاهی کامل و با بهره گیری از قدرت اراده و در عین حال با تمرکز کردن بر روی مثبت بودن افکار مثبت را در مغزتان پرورش دهید. البته فراموش نکنید که این کار نیاز به زمان و انجام تمرینات مکرر دارد!

[ بازدید : 47 ]

[ يکشنبه 12 بهمن 1399 ] [ 13:25 ] [ منوچهر ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]